כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פוזל לרפורמים

בנט ושקד דורשים את משרד הדתות: "מגיע רב ראשי ציוני דתי"

לקראת קרב איתנים בין ש"ס לימין החדש? השר בנט מצהיר הערב כי מפלגתו תדרוש את תיק הדתות בממשלה הבאה, קורץ לרפורמים והליברליים ועוקץ את התנהלות החרדים: "צריך להשיב את היהדות המקרבת: בכשרות, בנישואין, בגיור - בהכל" | שותפתו שקד מצטרפת לדרישה

בנט ושקד דורשים את משרד הדתות: "מגיע רב ראשי ציוני דתי"
יונתן זינדל פלאש90

לאחר שהודיע על כוונתו להתמודד בנפרד עם רשימת 'הימין החדש', שר הביטחון נפתלי בנט פוזל לרפורמים ומצהיר כי ידרוש כתנאי לכניסה לממשלה את המשרד לשירותי דת.

בציוץ ברשת הטוויטר כתב בנט, "נחזיר את תיק הדתות לידי הציונות הדתית", כשלדבריו, "המסורת שלנו והמורשת שלנו צריכים להפוך לדבק של אחדות, לא לזירת קרב".

בדבריו בנט עוקץ את ההתנהלות של הסיעות החרדיות בנושאי דת, כשנושאי הכשרות, הגיור והנישואין עלו לשיח הציבורי במהלך מערכת הבחירות האחרונה.

בנט פוזל בדבריו לרפורמים ולארגונים האנטי דתיים, ומצהיר, "צריך להשיב את היהדות המקרבת: בכשרות, בנישואין, בגיור - בהכל".

אל דבריו של בנט הצטרפה חברת הכנסת איילת שקד שכתבה הערב בדף הפייסבוק שלה, "אני מעריכה מאוד את הציבור החרדי אבל למדינת ישראל מגיע רב ראשי ציוני דתי, שידע לחבר ולפוגג את המתח שיש אצלנו".

לדבריה, "כאשר מצד אחד צועקים הדתה ומצד שני לא מוצאים דרכים לקרב ציבור להליכי גיור. יש דרך אמצע וזו דרכו של אורי אורבך, דרכה של היהדות המקרבת. וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".

האם נראה קרב איתנים על המשרד בין ש"ס לימין החדש לאחר הבחירות בו' אדר תש"פ? ימים יגידו, קודם נגלה אם בנט ושקד יצלחו את אחוז החסימה, לאחר שבפעם הקודמת נכשלו והיו במרחק של כ-1400 קולות מהכנסת ה-21.

ההערכה היא שלא נשמע את ש"ס או יהדות התורה תוקפים את בנט על הדרישה שלו, שכן גם דרעי, ליצמן וגפני מבינים שרק ככה אפשר לסיים את מערכת הבחירות הזאת עם גוש של 61, כשבנט בהצהרותיו כאלו לוקח קולות ימין מליברמן ובבוא היום יתמודדו מול הדרישות של השניים.

נפתלי בנט מפלגת הימין החדש משרד לשירותי דת תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד