י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
רונאלדו משלנו

הפתעה: מוצאו של השחקן המפורסם הינו יהודי

מחקר חדש מגלה כי מוצאו של שחקן הכדורגל המפורסם בעולם, הינו יהודי ושורשי משפחתו מגיעים עד לתקופת אנוסי ספרד

הפתעה: מוצאו של השחקן המפורסם הינו יהודי
כריסטיאנו רונאלדו צילום: ויקיפדיה

מחקר גנאלוגי חדש שנערך על ידי חברת המחקר הפורטוגזית "מרטינס קסטרו קונסורוריה אינטרנציונל" גילה, כי מוצאו של שחקן הכדורגל הפורטוגזי הנחשב לשחקן הטוב בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, הינו יהודי.

שורשיו המשפחתיים של השחקן מגיעים עד לתקופת אנוסי ספרד.

בשלב הראשוני נבדקו שורשיו לפי עיר הולדתו - באי מדיירה שבספרד. כמו רבים מהתושבים באי, גם הוא שייך לצאצאי היהודים שברחו מרדיפות המלך דום ז'ואו השלישי.

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב'בחדרי חרדים', ארבעה שחקני קבוצת הכדורגל ההולנדית אייאקס, קבוצה ששחקניה מכונים "היהודים", לאור התמיכה היהודית הגדולה בקבוצה, עשו בדיקת DNA דרך הסטארט-אפ הישראלי MyHeritage (אילן יוחסין). למרבה הצער הם לא מצאו שורשים יהודיים כלל, אלא שפע של גיוון של שורשים.

היעדר מוצאם היהודי לא אמור להפתיע. כי לא ברור כיצד אייאקס שהוקמה בשנת 1900 הפכה למזוהה עם היהודים בצורה כל כך חזקה בתחילת שנותיה.

על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', למועדון היו שני נשיאים יהודים מאז תום מלחמת העולם השנייה, ומדי פעם כמה שחקנים יהודים. והכי חשוב, בעשורים האחרונים, הקבוצה וגם אוהדיה בחרו בכוונה לאמץ זהות יהודית לאחר שהבינו כי יריבים ספורטיביים שלהם השתמשו בקריאות אנטישמיות ועלבונות נגדם.

"לפני כשלושים שנה אוהדי הקבוצות האחרות התחילו לקרוא לנו "יהודים" מכיוון שהייתה היסטוריה של יהודים באייאקס". כך אמר פרד האריס, אוהד הקבוצה לטיימס, "אז לקחנו את זה כנקודת גאווה ועכשיו זה חלק מהזהות שלנו".

פריטים ומזכרות של הקבוצה, הכוללים מגן דוד ודגלי ישראל נמכרים באופן קבוע מחוץ לאצטדיון של הקבוצה על שם שחקן העבר "יוהאן קרויף".

שחקן כדורגל רונאלדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד