י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא מבין איך זה קרה"

חשש לסחיטה: אלפי קבצים מטלפונו האישי של אפי נווה דלפו

חומרים מהטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה דלפו • החשש: גורמים עברייניים נחשפו למידע והוא ישמש לסחיטה • כך חשפו כתבי 'ערוץ 13' דורון הרמן ומאור צור • פרקליטו מגיב ומאשים את העיתונאית הדס שטייף, שלדבריו היחידה שנחשפה למכשיר ומתכוון להגיש נגדה תלונה

חשש לסחיטה: אלפי קבצים מטלפונו האישי של אפי נווה דלפו
עו"ד אפי נוה בבית המשפט צילום: פלאש 90

‏הוויקיליקס של עולם המשפט: בימים האחרונים דלפו אלפי קבצים, בהם תמונות, סרטונים והודעות קוליות ותכתובות ווצאפ שהיו שמורים בטלפונים של יושב ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה. המידע הזה הגיע ללא מעט גורמים שאינם קשורים לפרשייה בה מעורב נווה - ולחלקם יש זיקה לארגוני פשיעה. מהתרחיש הזה חששו בפרקליטות ובמערכת המשפט, וגם נווה חשש ממנו - שהחומר הרגיש שנמצא בטלפונים הפרוצים של נוה שנמצא אצל גורמי החקירה יפורסם, כך דיווחו הערב הכתבים דורון הרמן ומאור צור ב'ערוץ 13'.

מדובר בשיחות רגישות של נווה עם שופטי עליון, נשיאי בתי משפט, עורכי דין בכירים, שרים ופוליטיקאים וגם עיתונאים בכלי תקשורת. המידע הזה כולל מידע רגיש שחלקו בכירי מערכת אכיפת החוק עם נווה, מידע אישי הקשור לעורכות דין אחרי שבפרקליטות עשו מאמצים כבירים כדי לשמור על מידע זה חסוי.

ההשלכות יכולות להיות רבות משקל, מכיוון שמדובר בשיחות רגישות בין הדרגות הבכירות ביותר בעולם המשפט ובמערכת אכיפת החוק, החשש העיקרי הוא מפני אפשרות שהמידע שהגיע כבר לגורמים בעלי אינטרסים שונים ישמש ככלי להפעלת לחצים.

למשל, בעניינם של שופטים בכירים מכהנים: מידע מביך עלול לשמש ככלי לסחיטה ולהטיית משפטים.

בעניינם של עורכי ועורכות דין: גם הם בגלל אותו מידע מביך שדלף עלולים להיות נתונים לסחיטה.

בעניינם של גורמים בפרקליטות: ידוע שנווה היה בקשר עם הגורמים הבכירים ביותר בפרקליטות. ככל ויש שם שיחות על תיקים רגישים, על סודות מקצועיים או ואישיים של פרקליטים אלו יכולים להיות כלי בידי גורמים בעלי אינטרסים.

בעניינם של עיתונאים: עיתונאים רבים שהמקורות שלהם והשיחות שלהם, סודות מעולם המשפט עלולים להיחשף.

בעניינם של פוליטיקאים: כל סמס הכי קטן או שיחה מוקלטת של פוליטיקאי עם אפי נווה עלולים גם הם להיחשף. התוכן הזה דלף החוצה מבעד לידיים של הפרקליטות שהיא זו שאספה את החומר וכעת נמצא אצל גורמים שהחשש הוא מאפשרות שהם יעשו בו שימוש.

התגובות: אפי נווה, עורך דינו והפרקליטות

אפי נוה הגיב לפרסום ב'ערוץ 13' על דליפת החומר הרגיש מהטלפונים שלו ואמר בשיחה: "אני לא מבין את זה, איך זה קרה? אתה יודע איזה דברים יש לי שם? שיחות עם מי לא. איך זה יכול לדלוף? ברור שלי אין אינטרס לעשות את זה, וגם בכלל אין לי את הטלפונים עדיין".

‏עורך דינו של אפי נוה, בעז בן צור, הגיב לחשיפה של דורון הרמן ומאור צור על דליפת החומר הרגיש מהטלפונים ואמר: "החומרה הגלומה בדברים ברורה. היחידים שנחשפו לתוכן הם גורמי האכיפה וגב' הדס שטייף ומי מטעמה. דרישה תקיפה שהפנה נוה למשטרה ליטול את החומרים ולוודא כי אינם מודלפים - לא נענתה". ‎

‏בעז בן צור הוסיף ואמר: "גם לאחר שהתברר כי דלפו חומרים לא בוצעה חקירה בנושא. הדליפה, שכוללת שיחות אישיות ופרטיות עם גורמים רבים - מבהירה היטב עד כמה מופרכת ההחלטה להעניק 'חסינות' לעבריינים האמיתיים בפרשה ומהן ההשלכות של פגיעה חריפה כל כך בפרטיות" ‎

פרקליטו של אפי נוה, הבהיר כי הוא מתכוון להגיש תלונה ולנקוט בהליכים נגד הדס שטייף בתגובה לפרסום חדשות 13 על דליפת החומר הרגיש מהטלפונים של נוה.

מפרקליטות המדינה מסרו בתגובה לידיעה כי "העניין אינו מוכר לנו. אנו מסבים את תשומת הלב לכך שישנו צו האוסר לפרסם כל פרט ו/או מידע שהושג מתוך הטלפונים הסלולריים של מר אפי נוה, ובכלל זה שיחות ומסרונים, גם אם הם מצויים בידי צד שלישי כלשהו".

כתב המשפט של 'גלובס' אבישי גרינצייג הגיב ואמר לשרון גל ב'ערוץ 13' כי "פרקליט המדינה שי ניצן לא אמר אמת, יש פה עבירה על חוק המחשבים, פריצה לטלפון, עבירה על חוק הגנת הפרטיות. מה זה המשחקים האלה? אחר כך הם מתלוננים שיש הסתה נגדם. למה שטייף מוצגת כגיבורת הפרשה? היא עבריינית, והיא עדיין עובדת מדינה!".

 

לשכת עורכי הדין אפי נוה סחיטה באיומים קרבן סחיטה ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד