כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משי זהב: "חשש שנשדדו איברים בפיגוע בקו 2"

זק"א דורש מליצמן: לפטר מיד את פרופ' היס • משי זהב בראיון: "הוא הצהיר פעם שניתח מעל 60,000 גופות. אני חושב שזה מספיק" • ומתי גילה אברך שגופת אשתו חוללה?

יהודה משי זהב ופרופ' היס. צילום: ארכיון
יהודה משי זהב ופרופ' היס. צילום: ארכיון

"במדינת ישראל, אנשים עם 5% הרשעות ממה שיש לפרופ' היס - הולכים מזמן הביתה", פותח יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, את השיחה עמו על כהונתו של יו"ר המכון לרפואה משפטית. "יש נגדו עשרות פסיקות בבתי המשפט השונים, וקנסות של מיליוני שקלים שנפסקו נגדו ושהמדינה שילמה. זה הגיע למצב שלפני שנה בערך, בתיק האחרון, בית המשפט חייב את היס לשלם מכיסו, והמדינה הגישה ערעור שהיא תשלם".

• ולמה זה? איך הוא באמת שורד?

"אף אחד לא יודע למה מגינים עליו. יש השערה שהוא יודע יותר מדי דברים, דוגמת רצח רבין, גם בלי להאמין לכל מיני קונספירציות שהסתובבו - תכלס' הוא האיש היחיד שטיפל בגופה, וכך עוד הרבה פרשיות. זה מוזר בהרבה, גם בהתחשב בעובדה שהוא עבר מזמן את גיל הפנסיה, ולמרות זאת כל שנה מקבל הארכה מחודשת".

לזק"א נמאס. אחרי הפרשה האחרונה, בה הודו אנשי המכון בגניבתם של כ-8,400 חלקים מגופות נפטרים, פנו אנשי זק"א בדרישה חד-משמעית הן לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן והן לאנשי בית החולים 'אסף הרופא', האחראים במישרין על המכון לרפואה משפטית, בדרישה מיידית לסיים את תפקידו של היס.

הכאב נשמע בקולו של משי זהב כשהוא משחזר את הפרשה האחרונה, "זה פשוט לא יאמן, הם גנבו את האיברים מהמשפחות והגופות פעם ראשונה, ואחר כך כשכבר 'עשו טובה' והחזירו, הם גנבו שוב רקמות מהאיברים, חוצפה שאין דוגמתה".

• אתה רואה סיכוי שהיס אכן יודח על-ידי ליצמן?

"בהחלט, יש סיכוי גדול מאוד שזה יסתיים הפעם. הוגדשה כבר הסאה, גם בוועדת חוקה ומשפט בדיון האחרון לפני כשבועיים העלה את זה ח"כ דוד רותם והוא, וכל המשתתפים, לא הבינו למה היס עדיין כאן. בנוסף הוקם גם ועד של משפחות נפגעי המכון, שהצטרף אלינו ונלחם גם הוא בנושא".

• האם נכונות השמועות כי בפיגוע הנורא בקו 2 בו היו נפגעים חרדים רבים, נלקחו גם חלקי גופות?

משי מסייג. "קשה לדעת מה בדיוק היה שם, אכן, יש חשש גדול שנשדדו שם איברים ללא רשות. אחת המשפחות שקיבלה את הגופה חשדה בכך וקראה לרב רוז'ה, הרב רוז'ה לא הצליח להכריע, המכון עצמו כמובן טען שהכל בסדר, אבל למילה שלהם כבר מזמן אי-אפשר להאמין.

"אספר לך כמה מקרים, אברך חשוב מאוד שאשתו נהרגה בתאונה, ועוד משפחה שאימם טבעה לפני 12 שנה, ובעקבות הבלגן הגדול הם התקשרו לברר גם אם נשארו חלקי גופות, ובהתחלה השיבו להם במכון כן, ואמרו להם לשלוח כל מיני טפסים. עברו כמה ימים ומתקשרים אליהם שוב מהמכון ומודיעים להם כך: נכון, היה לנו חלקי גופות של יקיריכם, אבל קברנו אותם באיזה קבר אחים לפני תקופה. אומר לי אחד מבני המשפחה: זה צורה זה? עכשיו אמא שלנו קבורה איברים איברים".

• לסיכום?

"פרופ' היס הצהיר פעם בראיון שהוא ניתח מעל 60,000 גופות, אני חושב שזה מספיק..."
זקא היס משי זהב גופות איברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד