י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התהפכו היוצרות

השר פרץ תקף ולפיד יצא להגנת החרדים

על גבם של החרדים - ח"כ יאיר לפיד מתעמת עם השר פרץ | לפיד: "לא אתן שיפקירו ילדים עם צרכים מיוחדים" | שר החינוך: "אל תטיפו לנו מוסר כשאתם פוגעים פגיעה אנושה בחינוך ובילדי ישראל"

השר פרץ תקף ולפיד יצא להגנת החרדים
רפי פרץ/יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' על כך שחבר הכנסת יאיר לפיד, העלה בפני את הנשיא רובי ריבלין, את מצוקת ילדי החינוך המיוחד החרדיים, יוצא לפיד במתקפה כנגד שר החינוך רפי פרץ יו"ר 'הבית היהודי' - שמתעלם מהמצוקה.

בתגובה להתקפה של השר רפי פרץ כנגד חבר סיעתו, חבר הכנסת מיקי לוי שנלחם אתמול (שלישי) בדיון בוועדת הכספים נגד משרד החינוך שמעכב את התקציב לילדים המיוחדים, האשים השר פרץ כי חבר הכנסת לוי פוגע פגיעה קשה בילדים בישראל.

לדברי השר פרץ, "ח"כ מיקי לוי שנשלח ע"י יאיר לפיד מנע היום בכנסת העברת כספים קריטיים ובניהם כסף לפסיכולוגים בעוטף עזה", הוא הוסיף ותקף, "אל תטיפו לנו מוסר כשאתם פוגעים פגיעה אנושה בחינוך ובילדי ישראל". ופנה ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ "לגלות אחריות על המפלגה שלו ולהעביר את הכספים בועדה בהקדם".

השר פרץ לא התייחס לעובדה שלוי יחד עם שאר החברים בוועדה מנעו את התקציב בשל המאבק שמנהלים מזה כחצי שנה בוועדה למען ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר, כאשר מנכ"ל משרד החינוך התחייב מספר פעמים להביא לפתרון שלא קרה בפועל.

מי שעוד תקף את השר רפי פרץ היה חבר הכנסת יאיר לפיד, שכתב לפרץ בטוויטר, "אם אתה לא עסוק מדי בחיבוקים עם חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין אני מציע שתתמקד בהעברת הכסף לחינוך המיוחד החרדי. גם הם בתחום אחריותך. לא אתן שיפקירו ילדים עם צרכים מיוחדים".

חבר הכנסת מיקי לוי מסר: "משרד החינוך בראשות השר רפי פרץ נמנעים כבר מעל חצי שנה מלהעביר 35 מיליוני שקלים לילדי החינוך המיוחד מהמגזר החרדי. בטענה כי אין כסף. שלשום בלילה הונחה על שולחן ועדת הכספים החלטת בזק לאשר עוד 66 מיליוני שקלים למטוס ראש הממשלה ועוד 14 מיליוני שקלים לטובת מימון נסיעות ראש הממשלה בחודש האחרון".

לדבריו, "מרגע "שנמצאו" מקורות תקציביים נוספים, לצד עוד הרבה כספים פוליטיים שהוכנסו לטובת בקשות של מפלגתו של פרץ והועלו ביממה האחרונה להצבעה, קיבלנו החלטה כי עד שהשר פרץ והשר כחלון לא ימצאו מבין אותם מאות מיליוני שקלים שחולקו ביממה האחרונה לגורמים פוליטיים, גם 35 מיליון למאבק שאנחנו לוקחים בו חלק מזה חצי שנה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, שפשוט לא נקלטים במערכת החינוך רק בגלל שהם חרדים ובגלל שהם מחוייבים במערכת חינוך מותאמת, לא יאושרו יתר התוספות למשרדו".

רפי פרץ יאיר לפיד חינוך מיוחד מיקי לוי וועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד