י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אורח מפתיע במעמד

המנורה הגדולה בעולם הודלקה בסיוע מנוף • צפו

מעמד הדלקת המנורה הגדולה בעולם, בלב מנהטן בוצע על ידי מנוף שהרים את שליח חב"ד אל ראש המנורה בכדי להדליקה לעיני המונים • אורח מפתיע במעמד, היה הפרקליט האפרו אמריקאי של ניו יורק, שנשא נאום תקיף נגד האנטישמיות הגואה: "אין לזה שום מקום בחברה שלנו" • צפו

המנורה הגדולה בעולם הודלקה בסיוע מנוף • צפו
הדלקת החנוכיה בלב מנהטן צילום: שמעון רומני ואיציק רויטמן

בצל האנטישמיות הגואה בארה"ב ובפרט לאחר הפיגוע בניו ג'רזי, המנורה הגדולה בעולם, במנהטן, מוסגרה עם אורות מיוחדים, המפיצים את פרסום הנס להמונים בניו יורק ומוסיפים לגאווה היהודית.

"זה מחזה מדהים, זה מחמם את הלב בגאווה יהודית", אמרה אחת המטיילות שהגיעה למקום במסגרת "חוג בת מצווה".

"לאנטישמים כאן או מעבר לים, אנחנו רוצים להודיע שהמסר של המנורה הוא שאף אחד לא יצליח להפיל אותנו. אנחנו נהיה עוד יותר חזקים ועוד יותר נחושים", אמר הרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית. קהל האלפים ענה לו בתשואות כפיים סוערות. "בגלל החושך בעולם הוספנו עוד אור וכמו שאמר פיקח אחד 'כשאחרים קיללו את החושך אני הדלקתי נר'".

אחד הנואמים במעמד, היה ג'מין וויליאמס, הפרקליט האפרו אמריקאי של ניו יורק, אחד משלושת האישים הנבחרים על ידי הציבור, לצד ראש העיר והמבקר. "אנטישמיות היא דבר גרוע ואין לה שום מקום בחברה שלנו", הצהיר.

קהל האלפים נהנה במעמד מהופעה של החזן העולמי יצחק מאיר הלפגוט שביצע הופעה מרשימה לרגל חנוכה. הקהל גם נהנה מלביבות חמימות ובקונצרט חנוכה על ידי הזמר דוד חזיזה בליווי הקלידן שמואל זלישבסקי.

נציגי כלי התקשורת העולמיים, הכתובה והאלקטרונית, כולל CNN, גדשו את הרחבה ותיעדו את מעמד ההדלקה עבור המוני צופיהם.

הדלקת נרות חנוכה פרוסמי ניסא מנהטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד