י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המתלוננת החדשה

העובדת על שרה נתניהו: "לא בריאה בנפשה"

העובדת, סילבי, העידה כי רעיית ראש הממשלה איימה עליה עם מגהץ בידה וכינתה אותה "מטומטמת" • בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ברדיו 103fm הדגישה כי "לא שלחו אותי, אני לא משקרת - ואני רוצה צדק"

העובדת על שרה נתניהו: "לא בריאה בנפשה"
בן כספית וינון מגל בשידור חי צילום: מתוך שידורי 103FM

סילבי, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה, הציפה מחדש את גל העדויות המתמשך סביב הלך הרוח בבלפור, ובעיקר זה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. בריאיון טלוויזיה שהעניקה ביום שני ל'ערוץ 12' טענה כי רעיית ראש הממשלה "קראה לי מטומטמת ואמרה שיש לי שכל של ילדה בת 5". לטענתה, היא אף איימה עליה במגהץ.

סילבי שוחחה עם ינון מגל ובן כספית ברדיו 103fm, וביקשו ממנה להגיב לתגובה של שרה נתניהו לטענות, ולפיה היא סבורה שעובדת המעון, כמו אחרים לפניה, הם שתולים. "אני לא שתולה", פתחה, "היא כל הזמן הייתה אומרת לי את זה. ובנוגע לתגובה שלה שכתבתי מכתב התנצלות עבורה - פשוט הכריחו אותי לכתוב את המכתב הזה, אחרת לא יכולתי להיכנס למעון. לא הייתה לי בעצם ברירה". לדבריה, אב הבית הוא שהכריח אותה לכתוב את אותו מכתב, שבו, על פי תגובת שרה נתניהו, "הביעה צער וחרטה על הדברים השקריים שאמרה".

בריאיון סיפרה סילבי כי הגיעה לעבודה במעון ראש הממשלה אחרי הפניה שקיבלה מחברתה, כשבתחילה לא ידעה כלל כי אחת ממעסיקותיה היא הגברת נתניהו. חמישה חודשים נמשכה העסקתה במעון הרשמי, תקופה שאותה היא מגדירה "מאוד קשה. הייתי במצב נפשי ירוד. לא הייתי יוצאת מהבית, לא הייתי מדברת עם חברות, היה לי מאוד קשה ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי".

לדבריה, הקושי העיקרי בעבודה בבית הוא נפשי. "הלחץ שפתאום היא מופיעה. היא מפחידה. הייתי מפחדת ממנה. הייתי מבקשת להתפנות ועד שהיא מסכימה זה כבר..."

עם זאת, היא לא הצליחה לעזוב את התפקיד. "לא יכולתי. אני אישה לבד שצריכה פרנסה ועד שמצאתי עבודה אחרת - לא יכולתי לעזוב. זה שלא שלא רציתי, פשוט לא יכולתי להרשות לעצמי".

"זו האמת - לא כל אחד משקר"

הסיפורים והעדויות ממעון ראש הממשלה, כידוע, הם לא עניין חדש. מאז כניסת נתניהו לבלפור לראשונה בשנת 1996 ועד היום, עולות מעת לעת טענות של עובדים במעון להתנכלות ולתנאי עבודה קשים, שלרוב ממוענות בראש ובראשונה לרעייתו של ראש הממשלה. בן כספית העיד בשידור כי שוחח כמה פעמים עם נשים שעבדו במעון ושמע כל פעם את אותם הסיפורים. "אלו לא סיפורים - זו האמת", הבהירה סילבי, שנשאלה לסיבות לדעתה ששרה נתניהו מתנהגת בצורה הזו. "אין לי הסבר", ענתה, "היא כנראה לא בריאה בנפשה". לדבריה, עובדות שמועסקות כעת במעון חוששות לפרנסתן ולכן מעידות בפומבי כי לא היו דברים מעולם. "כואב לי. אני רוצה צדק. לא ייתכן שיאמרו שזה שקר. לא כל אחד משקר", הוסיפה.

סילבי סיפרה לינון ולבן כי היא אישה מסורתית, מצביעת ימין ואף מעריצה את ראש הממשלה נתניהו. בן ניסה להכין היכן נמצא ראש הממשלה עצמו בכל אותם אירועים. "אני כל הזמן שואל - איך הוא נותן לה להתנהג כך? מה ראש הממשלה עושה כשהיא מתנהגת כך?", שאל. סילבי: "כשראש הממשלה בסביבה היא מתנהגת אחרת. כשאחד הילדים נמצאים היא גם מתנהגת אחרת, היא מפחדת לצעוק עלינו לידם".

סילבי הדגישה כי אף אחד לא שלח אותה להתראיין בנושא. היא הוסיפה כי אין לה טענה כלפי הילדים אבנר ויאיר, או על ראש הממשלה עצמו. החיצים מופנים אך ורק כלפי אישה אחת. "כשעבדתי שמה ניהלתי יומן. הכל מתועד אצלי. כל מה שעברתי מתועד", אמרה, "אני לא מחפשת את הפרסום ואני לא משקרת. אני מוכנה לעבור פוליגרף. אני מדברת רק אמת ואני רוצה צדק".

בן הוסיף כי "אתמול היא אמרה בבית המשפט שהיא מפחדת מהעובדים". "בסדר", השיבה סילבי, "גם אני הייתי מפחדת אם הייתי כמוה".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר אמש אחרי שידור הכתבה בטלוויזיה כי מדובר ב"עוד שקרים מרושעים מחברה נוספת בחבורת 'מני נפתלי ושירה רבן', שהפכו את את שרה נתניהו לשק החבטות שלהם ובנו קריירה על גבה". לפי התגובה, "העובדות הפוכות. אחרי שהכפישה את הגב׳ שרה נתניהו כתבה העובדת מכתב התנצלות שבו הביעה צער וחרטה על הדברים השקריים שאמרה. בשיחות שוטפות שהתקיימו בינה ובין הנהלת חברת התחזוקה שמעסיקה אותה, היא הביעה חרטה על הדברים, אמרה שאין לה שום טענה כנגד הגב׳ נתניהו, שאין לה שום בעיה עם המטלות שהתבקשה לבצע - וביקשה להמשיך להחזיק במשרתה במעון ראש הממשלה".

(עריכה: יניב מורוזובסקי, 103FM)

שרה נתניהו מעון ראש הממשלה רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד