י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
להשכיחם תורתך

הגר"מ צדקה להורים: "מחזיקי אייפון זה כמו לאכול חזיר"

הגר"מ צדקה בכנס חיזוק בת"ת משכן יצחק: "תרבות יוון זה מחזיקי האייפון, זה כמו אוכל חזיר - העצה היחידה להינצל מתרבות הרחוב"  

הגר"מ צדקה להורים: "מחזיקי אייפון זה כמו לאכול חזיר"
הגר"מ צדקה בת"ת משכן יצחק צילום: יעקב כהן

כנס חיזוק ומסיבת חנוכה נערך בתלמוד תורה 'משכן יצחק' בשכונת ארזי הבירה בירושלים, במעמד נשאו דברים הגר"מ צדקה - ראש ישיבת פורת יוסף. 

הגר"מ צדקה התבטא בדבריו על תרבות יוון המחלחלת ומנסה לאיים על קיומנו באורח חיים חרדי, "היוונים גזרו להשכיחם תורתך, איך שייך להשכיח תורה, אם הם למדו איך ישכיחו מה שלמדו?, אלא הם באו והחדירו את התרבות היוונית, תרבות החיצונית, כדור רגל, סרטים, אייפונים".

"זה גורם להשכיח גם את התורה שלמדו, והפתרון היחיד לכך הוא שקיעות בתורה ללא כל התרבויות הנוראות האלה רק ככה אפשר להעמיד תורה", התבטא הגר"מ והוסיף בחריפות, "מחזיק אייפון זה כאילו אוכל חזיר, אשריכם שאתם רחוקים מכל הדברים האלה, תשמרו על הילדים שיתרחקו מחברים רעים". אמר ראש הישיבה להורי התלמידים. 

בסיום שיבח הגר"מ את יו"ר ש"ס אריה דרעי, "ההלכה הראשונה בשו"ע זה יתגבר כארי, הוא מתגבר כארי, עומד בפרץ לשמור חומות התורה, אנו מברכים אותו שימשיך בפעולותיו הברוכות לקדש שם שמיים"

דרעי סיפר על הקמת תלמודי התורה ע"י רשת החינוך וציין כי מלפני שלושים שנה הציבור הספרדי היה בלא כלום, התלמוד תורה הראשון שנכנס לרשת היה משכן יצחק בראשותו של הרב שאול אדרי והנהלה החדשה הרב יהודה בר שלום. בסיום הודו רבני הת"ת למנכ"ל רשת בני יוסף הרב חיים ביטון על כל פועליו. את המעמד הנעימו מקהלת ילדי התלמוד תורה.  

הרב משה צדקה אייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד