י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יביאו עלינו אסון"

התכנית נחשפת: שוקלים למנות איש צהר; בש"ס יוצאים למתקפה

לאחר שראשי הימין החדש הצהירו אמש כי הם דורשים לקבל את תפקיד המשרד לשירותי דת לידי הציונות הדתית - התכנית המלאה נחשפת ומעוררת זעם בקרב חברי סיעת ש"ס • תכנית הדגל של בנט ושרד: מינוי רב ראשי ציוני ורפורמה במערך הכשרות • 'בחדרי' עם הסיפור המלא

התכנית נחשפת: שוקלים למנות איש צהר; בש"ס יוצאים למתקפה
בנט ודרעי צילום: פלאש90

לאחר שראשי הימין החדש, השר נפתלי בנט וחברת הכנסת איילת שקד, הצהירו אמש (שלישי) כי הם החלו לגבש את התנאים לכניסה לממשלה הבאה - ובראשם הדרישה לקבל את תפקיד המשרד לשירותי דת לידי הציונות הדתית, התכנית המלאה נחשפת ומעוררת זעם בקרב חברי סיעת ש"ס.

בסביבת ראשי הימין החדש בנט ושקד מסבירים שהכוונה מאחורי המהלך היא, "ליישם מדיניות של יהדות מקרבת, ברוח "הימין החדש", במטרה לשנות את היחס של הציבור הישראלי כלפי הרבנות". לדבריהם, "המטרה היא שהציונות הדתית תהיה הפנים של הרבנות ומוסדות הדת בישראל. לבוא ממקום מקרב של פתרונות והסכמות, לא כפייה", אומרים בנט ושקד בשיחות סגורות.

אחד המהלכים שמדברים עליהם בהקשר הזה הוא בראש ובראשונה "מינוי רב ראשי ציוני", וכן, "רפורמה במערך הכשרות", זאת לצד "מינוי רבני ערים מהציונות הדתית, קידום דיינים מהמגזר, גיור מאיר פנים ע"י רבני ערים ועוד״. בכך הם קורצים לרפורמים ולארגון צהר.

גורמים בימין החדש אומרים ל'בחדרי חרדים' כי, "הכיוון הוא להביא לתפקיד גורם חוץ פוליטי". לדבריהם, "אולי מישהו מארגון רבני צהר". הם מסבירים את המצב כיום וטועים, "אנחנו הפקרנו את הזירה לחרדים, רב ראשי מהציונות הדתית יוסיף לאחדות בעם".

כאמור, בש"ס יצאו הבוקר (רביעי) למתקפה כנגד ההצהרות של ראשי הימין החדש. השר לשירותי דת המכהן כיום מטעם ש"ס, השר יצחק וקנין, אמר הבוקר בראיון ל'כאן מורשת' כי, "זו הפרחת סיסמאות, הסאגה הזאת שבו אנחנו נמצאים בבחירות שלישיות, אני לא פחות מאשים את בנט, הם גרמו לכל המציאות שאנחנו נמצאים בה היום בגלל הגחמות. הם גרמו שלא תהיה ממשלה, כשהפסידו לגוש הימין ארבעה מנדטים. הוא (בנט א.ק.) קופץ ממקום למקום, הם יביאו עלינו אסון גם בפעם השלישית".

וקנין הוסיף, "שישאלו את כל בעלי הכיפות הסרוגות מה עושה שר הדתות למענם. אני עובד עבור כולם, אנחנו עם תשעה מנדטים לא מאיימים ואנחנו המפלגה היציבה ביותר. בתוך כל השיגעון הזה, שבנט יסיים את הדברים שלו במשרד הביטחון ואז שידבר על תיקים אחרים".

גם חבר הכנסת ינון אזולאי נדרש לסוגייה ואמר הבוקר, "קודם, שבנט יתאמץ הפעם יותר בכדי להשיג את - 1400 הקולות בכדי לא לסכן שוב את גוש הימין, השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין עושה עבודת קודש מידי יום בתפקידו, תנועת ש"ס הוכיחה כי היא דואגת לכלל הציבורים במדינת ישראל ללא משוא פנים".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי אמר, "הייתי מציע לימין החדש להשקיע מאמץ בהשגת קולות, על מנת שיעברו את אחוז החסימה ובכך להביא את גוש הימין להקים את הקואלציה העתידית. רק תזכורת קלה: רק כשש"ס נמצאית במשרד הדתות זכה המשרד במקום הראשון בקטגורית שביעות רצון כללית מהיחידה הממשלתית, איפה היה אותו שביעות רצון כשהייתם במשרד?".

מנגד, יו״ר הימין החדש חבר הכנסת איילת שקד הסבירה את הדרישה ואמרה בראיון לגל״צ, "התפיסה של הציונות הליברלית והמקרבת ליוותה אותנו מאז כניסתנו לפוליטיקה. הרצון שלי שתקום ממשלת ימין יחד עם החרדים, לא קשורה ברצון שלנו לקבל את תיק הדתות. תיק הדתות לא צריך להיות רשום בטאבו על ש"ס".

לדבריה, "יש הרבה רפורמות שניתן לעשות בעניין הכשרות כדי שהנושא יהיה יותר זול ויותר יעיל. אין סיבה שבשנים האחרונות הרבנים הראשיים הם אך ורק מהמגזר החרדי. הגיע הזמן לרב ראשי מהציונות הדתית. הציונות הדתית היא גשר לעולם החילוני והעולם החרדי".

נפתלי בנט אריה דרעי יצחק וקנין רבנות ראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד