י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מורישה למדינת ישראל

כך ביקשה המנוחה להוקיר את חסידי אומות העולם

שמונת חסידי אומות העולם המתגוררים בישראל יקבלו 50 אלף שקלים כל אחד מעיזבון של תושבת גרמניה שביקשה לתמוך באנשים שסייעו לאחרים בזמן המשטר הנאצי

כך ביקשה המנוחה להוקיר את חסידי אומות העולם
pixabay

האפוטרופוס הכללי בשיתוף הועדה הציבורית לקביעת ייעודם של עיזבונות לטובת המדינה קבעו כי יש להעניק כספים לחסידי אומות העולם בארץ.

בימים אלה פונה האפוטרופוס הכללי לשמונת חסידי אומות העולם, אשר מתגוררים בישראל, על מנת להעניק לכל אחד מהם סכום חד פעמי בסך 50 אלף שקלים.

את המענק הם יקבלו מעיזבונה של המנוחה אינגבורג גילדנרינג, תושבת גרמניה, שנפטרה בשנת 2011. בצוואתה קבעה המנוחה כי היא מורישה למדינת ישראל 40% מעיזבונה עם הוראה, כי מחצית מהכספים לטובת המדינה יועברו לתמיכה צנועה באנשים אשר סייעו לאחרים בזמן המשטר הנאצי.

צוואתה, שנכתבה בשנת 1988, קוימה על ידי בית המשפט בגרמניה. האפוטרופוס הכללי, שהינו הגוף המוסמך לייצג את המדינה בעיזבונות לטובתה, עמל על מימוש העיזבון והבאת הנכסים לישראל.

האפוטרופוס הכללי בשיתוף ועדת העיזבונות, קבעו כי בהתאם להוראות הצוואה ולפרשנות הסבירה שיש לתת לה, ראוי להעניק תמיכה כספית לכל חסיד אומות העולם המתגורר בישראל. על פי נתוני "יד ושם" מתגוררים בישראל שמונה חסידי אומות עולם.

יתרת כספי העיזבון ישמשו להנצחת חסידי אומות העולם בישראל. זהות הגופים הזכאים לכספים אלה תיקבע על ידי ועדת העיזבונות בהתאם לנהלים.

גרמניה נאצים צוואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד