י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החיפוש בטלפונים

עו"ד חדד על החלטת בג"צ: "שמנו לדבר הזה סוף"

אחרי שבית המשפט קיבל את הערר שהגישו יועצי ראש הממשלה  באמצעות עורכי דינם בעניין חיפוש המשטרה בטלפונים האישיים שלהם, עו"ד עמית חדד אומר: "אל לחוקרים להניח כי כל פעולותיהם יזכו להכשר מצד ביהמ"ש"

עו"ד חדד על החלטת בג"צ: "שמנו לדבר הזה סוף"
עופר גולן, יונתן אוריך ועמית חדד צילום: יונתן זינדל/יוסי זמיר, פלאש 90

לאחר שבית משפט העליון קיבל חלקית את הערר שהגישו יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין החיפוש בטלפונים של יונתן אוריך, עופר גולן, ישראל איינהורן ויוסי שלום, פרקליטיהם אמרו כי מדובר בהחלטה חשובה של בית המשפט בכל הנוגע לזכויות.

השופט יוסף אלרון קבע כי התיק יוחזר לבית משפט השלום בתל אביב-יפו לבחינת השאלה אם צווי החיפוש המבוקשים מבוססים על מידע שהושג מחיפוש שבוצע שלא כדין במכשירי הטלפון הניידים של הארבעה; וכי אם יימצא שהמידע שעל בסיסו התבקשו הצווים הושג מחיפוש קודם שבוצע שלא כדין במכשיריהם – צווי החיפוש יבוטלו.

עו"ד עמית חדד אמר כי "כבוד השופט אלרון שם היום סוף למשוואה שהייתה נהוגה פה יותר מדי זמן: המשטרה יכולה הייתה לפעול בניגוד לחוק, בניגוד לדין, והיא הייתה מגיעה לבתי המשפט ובתי המשפט היו מגלים סלחנות מסויימת כלפי ההתנהגויות האלה. היום שמנו לדבר הזה סוף, השופט אלרון שם לדבר הזה סוף".

הוא ציטט את בית המשפט שקבע כי "עצם ביצוע עבירות על ידי גורמי אכיפת החוק מהווה תופעה פסולה שאין להשלים עימה. המטרה אינה מקדשת את האמצעים". לדבריו, "אל לחוקרי המשטרה להניח כי כל פעולותיהם יזכו להכשר מצד בתי המשפט". 

בדבריו אמר כי "זאת החלטה שהיא חשובה. היא חשובה לכל אזרח ואזרח במדינת ישראל. יש פה החלטה מכוננת בכל מה שקשור לזכויות חשודים ונחקרים", ולכן הצטרפו לעניין הזה עו"ד אבי חימי ועו"ד עדי כרמלי מלשכת עורכי הדין וכמובן הסנגוריה הציבורית בראשות ד"ר יואב ספיר.

"בית המשפט יצר פה הלכה חשובה מאוד בכל מה שקשור לזכויות: במקרה שלנו, בית המשפט קובע שלא נפל פגם חמור אחד אלא הייתה פה שיטה פסולה של פגמים אסורים, ושהיא הביאה אותו לקבוע שהצווים שניתנו - מבוטלים. בית המשפט מסיים את החלטתו וכותב: "יש לקוות כי החלטתי זאת תסייע אף בעתיד להבטיח כי רשויות החקירה תקפדנה על זכויותיהם של נחקרים ותימנענה משימוש לרעה בכוח הרב המוקנה להן" - אמן. אנחנו מצטרפים גם לתקווה הזאת של בית המשפט".

עו"ד ליאור אפשטיין הוסיף "אנחנו לא בקטטה, אנחנו לא במלחמה, אנחנו לא בקרב. אנחנו במקום שצריכים לנהל חקירות ולהגן על החירות. המכשיר הסלולרי הוא ציפור הנפש של כולנו. להשיג תוצאה בחקירה זאת לא המטרה ולא היעד, בצער רב חווינו את המדיניות הזאת עד היום ואנחנו מקווים שההחלטה הזאת פותחת אותנו לעולם מפוייס יותר, שבו גם יש חקירות אבל יש גם חירות ויש גם אדם".

יונתן אוריך עופר גולן חיטוט בטלפון בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד