כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מוסקבה: צעיר יהודי ניסה למנוע קטטה - ונרצח

צעיר מהקהילה היהודית הגרוזינית במוסקבה ניסה להרגיע קטטה בין קבוצות צעירים, ונורה למוות • מפקד המשטרה: "לא מדובר באירוע אנטישמי. בקרוב נלכוד את הרוצח"

הנרצח
הנרצח



צעיר יהודי מהקהילה היהודית הגרוזינית במוסקבה, נרצח לפני שבת, לאחר שנקלע לקטטה בין שתי קבוצות של צעירים קווקזים לא יהודים. הנרצח ניסה להרגיע את הניצים ולמנוע את המשך הקטטה, או אז כילו הפורעים את זעמם על הצעיר היהודי, ואחד מהם ירה בו מטווח קרוב.

הרוצחים נמלטו מהמקום, ולעת עתה, אין למשטרת מוסקבה כל קצה חוט. המפקד הראשי של משטרת מוסקבה מסר לראשי הקהילה היהודית, שלהערכת המשטרה לא מדובר באירוע אנטישמי, והוא באופן אישי מטפל בתיק הזה. המפקד הןסיף כי הוא מאמין שבימים הקרובים יעלו על עקבות הרוצחים השפלים.

הנרצח הוא יעקב בן מרדכי מאנאשערשווילי הי"ד, בן 26 ממשפחה גרוזינית מסורתית, שאף שימש כמדריך בבית חב"ד בשכונת חמובניקי במוסקבה, בקרבת מגורי משפחתו.

ההלוויה תיערך מחר (א) בהשתתפות רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, והיא תצא מבית הספר היהודי 'ליפמן', שם למד הנרצח בנערותו, לעבר בית החיים 'סאלטיקובקה'.

צוות זק"א - רוסיה, מסייע בטיפול במקרה ועומד בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים בעיר בכדי להביא את הקדוש לקבורה על פי ההלכה ובכבוד הראוי.

הנרצח בהנחת תפילין בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במוסקבה

רצח מוסקבה רוסיה קווקז גרוזינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד