י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

המשרד לשירותי דת התחייב להאריך את כהונתו של הגר"א שטרן

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את היוזמה שמקדמות סיעות הציונות הדתית להארכת כהונתו של רבה הראשי של ירושלים ואליה מתנגדת סיעת 'דגל התורה' וכן גורמים בש"ס, השר לשרותי דת יצחק וקנין מתחייב היום בשיחה שקיים עם הרב רפי פרץ לפעול להארכת כהונתו של הגר"א שטרן

 המשרד לשירותי דת התחייב להאריך את כהונתו של הגר"א שטרן
הגר"א שטרן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי במשרד לשירותי דת ביוזמת ראשי סיעות הציונות הדתית פועלים להאריך את מינויו של רבה הראשי האשכנזי של ירושלים הגר"א שטרן ומנגד, בסיעת 'דגל התורה' וכן גורמים בתוך ש"ס מתנגדים - השר לשירותי דת מזגזג בעמדתו ומתחייב לציונות הדתית.

בראיון שהעניק היום (רביעי) אמר השר יצחק וקנין, כי "קיבלנו הרבה הערות גם של עורכי דין שמתנגדים מפאת כל מיני עניינים". וקנין הסביר את ההתנגדות מכיוון שהתקנות חלות רק על ירושלים ולא על כלל הרבנים שאמורים לפרוש בתקופה הזו כמו כרמיאל ועוד, שאז הוא מבהיר כי "אאלץ לשקול את כל השיקולים ולקבל החלטה".

דבריו של השר וקנין עוררו זעם בקרב חברי הבית היהודי שפועלים להאריך את מינויו של הרב שטרן. יו"ר הבית היהודי השר הרב רפי פרץ מיהר לחייג לשר לשירותי דת וקנין ודרש ממנו לפעול להמשך כהונתו של הרב שטרן שהיתה אמורה להסתיים בחודש שעבר.

השר פרץ אמר בתום השיחה, "דיברתי עתה עם שר הדתות הרב יצחק וקנין. הסברתי לו את חשיבות העניין לציבור הציוני דתי של ירושלים. יש לפעול לסיום הסאגה בהקדם ולהמשיך את כהונת הרב אריה שטרן".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך השיחה, התחייב השר יצחק וקנין בפני השר פרץ כי הוא יעשה את כל מאמץ כדי לקדם את מינויו של הרב שטרן כדי שיוסיף לכהן עוד כחצי שנה לאחר הרכבת הממשלה, אז יבחנו אפשרות לקדם חוק שיאריך את מינויו הרבנים כולם לגיל 80.

כזכור, כפי שדיווח 'בחדרי חרדים' בהרחבה, בדגל התורה הביעו התנגדות נחרצת להארכת מינויו של הרב האשכנזי של ירושלים ודרשו מש"ס שלא לאשר את התקנות ולפעול כדי שהרב שטרן יסיים את תפקידו כחוק. כאשר לא ברור האם הרב שטרן ואנשי לשכתו יקבלו שכר בחודש הקרוב שהתקנות טרם אושרו סופית.

הרב אריה שטרן רבנות ירושלים יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד