י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מעמד מרגש ובלתי נשכח לציון 25 שנים של תורה בקרית ספר

מאות אברכים ותושבי מודיעין עילית, אנשי עסקים מקומיים ונדיבים מרחבי העולם השתתפו ביום שני בערב, בדינר היסטורי למען מוסדות התורה המפוארים בית אבא בראשות הגר"ד פרוינד שליט"א • דברי מרן שר התורה שליט"א למשתתפי המגבית: "ויזכו הם ובניהם שיפתח לבם בתורה, ולעסוק בה מתוך הרווחה ורוב נחת" • הגר"ד פרוינד פנה נרגשות לקהל: "עזרו לי להמשיך לעוד 25 שנים של עשיה למען התורה בעיר" • ממוסדות בית אבא נמסר כי עדיין נעשה מאמץ להגיע ליעד, ואפשר להצטרף להגרלה הגדולה שתתקיים בע"ה בזאת חנוכה • לתרומות חייגו *9047

מעמד מרגש ובלתי נשכח לציון 25 שנים של תורה בקרית ספר
הריקוד במעמד צילום: יח"צ

כתר יתנו: למעלה מ-700 משתתפים, אברכים, תושבי מודיעין עילית, אישי ציבור, נדיבים ואנשי עסקים גדשו ביום שני נר שני של חנוכה, את הדינר המרגש "כתר יתנו" של מוסדות בית אבא בראשות הגאון רבי אהרן דב פרוינד שליט"א. בשל הביקוש הרב, האולם לא הכיל את כמות האורחים הרבה שהגיעו ונאלצו לעמוד, אך התעקשו להשתתף ולתרום למען המטרה הקדושה.

הדינר ההיסטורי היה בסימן 25 שנים לעיר התורה מודיעין עילית ולמוסדות בית אבא. בתחילת המעמד הובאו דברי קודשו של מרן שר התורה שקרא לציבור לתמוך במוסדות התורה החשובים ש"כל תורת העיר כולה נזקפת לזכות ראשונים אשר נדבה אותם רוחם להעמיד את בית התלמוד וכולל האברכים הראשון בעיר, ובנין העיר הגשמי הרי תלוי ועומד בבנינה הרוחני".

בסוף דבריו של מרן שר התורה שליט"א צוטטה ברכתו לתורמים והמסייעים, ה"זוכים לברכה עד בלי די, וזכות התורה והחזקת לומדי תורה עומדת להם ולבני ביתם וכל אשר להם, ויזכו הם ובניהם שיפתח לבם בתורה, ולעסוק בה מתוך הרווחה ורוב נחת".  

מי שפתח בדברים מלב אל לב הוא ראש המוסדות, הגר"ד פרוינד שליט"א שפנה לקהל הקדוש, הודה על העבר וביקש על העתיד, חשף את הקשיים הגדולים שעמם מתמודדים המוסדות בשנה האחרונה, וביקש מהציבור לתת לו את הכוח "להמשיך לעוד 25 שנים של עשייה ותורה"..

אורח הכבוד בדינר היה חבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי שליט"א שקרא נרגשות לציבור לתמוך במוסדות התורה המפוארים. המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר השמיע גם הוא דברים נרגשים אודות הנחיצות בהושטת יד למען המוסדות ש"מחזיקים את העיר" כהגדרתו. במעמד השתתף גם ראש עיריית מודיעין עילית, הרב יעקב גוטרמן שכינה את הגר"ד פרוינד "הראש ישיבה הראשון של העיר שכולה תורה – קרית ספר". בנוסף השתתף במעמד, הגאון רבי שמעון גלאי שנשא דברים חמים על המוסדות ושיבח את מאמציו של הגר"ד פרוינד שליט"א לטובת המוסדות לאורך 25 השנים האחרונות.

רגע שלא הותיר עין יבשה בקהל, וריגש את הנוכחים עד דמעות היה כאשר נכדו של הגר"ד פרוינד בן ה-12 הקריא מכתב לציבור, שבו פירט את מסירות הנפש של סבו הגדול למען המוסדות, ובסוף צעק בהתרגשות "כאן במודיעין אני מניף את הדגל מי לה' אל בית אבא, אני קורא לכם כשאש בליבי, בידכם לעזור לסבא!".

בזמן ההתרמה לא היה אדם באולם שעמד אדיש וכולם ביקשו להתגייס ולעזור למען המוסדות החשובים. במהלך המעמד נרשמה היענות יוצאת דופן של נדיבים מהארץ ומחו"ל, אנשי עסקים ובעלי חברות שעלו בזה אחר זה לפודיום לחצו את ידו של הגר"ד פרוינד וחתמו כל כתב שותפות להמשך החזקת התורה.

במקביל בימים אלו נשלמות ההכנות להגרלה גדולה לכל התורמים למוסדות, כאשר המשתתפים יזכו בכפליים. גם בברכתו של מרן שר התורה, וגם בהגרלה נדירה על למעלה מ-600 מוצרים יקרי ערך בהם רכב חדש. ההגרלה תתקיים בזאת חנוכה.

ממוסדות בית אבא נמסר כי עדיין חסרים סכומים משמעותיים על מנת להעלות את המוסדות על דרך המלך ולהבטיח את המלגות לאברכים היקרים שבמשך כל השנה שוקדים על התורה במסי"נ ממש, וקוראים לציבור להיענות לקריאתם של גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה למען המוסדות החשובים, ולזכות בברכה הנדירה שבירך את התורמים: "יזכו לבנים יראי שמים, בנות צנועות וכשרות פרנסה ברווח ובשפע".

לתרומות חייגו *9047

בית אבא קרית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד