כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דורש את הדתות

ליברמן: "לקצץ ב-50% את קצבאות בני הישיבות"

בכנס עיתון מעריב שמתקיים היום דיבר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והמשיך בטון התקיף שלו נגד הציבור החרדי ואמר כי יפעל לקצץ 50% מתקציב הישיבות • "מדינת ישראל חייבת להפסיק לממן את הבורות, ההשתמטות והבטלה"

ליברמן: "לקצץ ב-50% את קצבאות בני הישיבות"
אביגדור ליברמן צילום: Miriam Alster/Flash90

ממשיך בקו האנטי חרדי: ליברמן מנסה בכוח לקדם את השיח האנטי דתי ולהביא אותו אל ראש סדר היום לטובת גיוס מצביעים למפלגתו. היום (רביעי), בכינוס של העיתון 'מעריב' דיבר יו"ר ישראל ביתנו ודרש לקצץ בתקציב הישיבות וכן הצהיר, כי 'ישראל ביתנו' תדרוש את תיק הדתות.

ליברמן התייחס לדרישת 'הימין החדש' לקבל לידיה את המשרד לשירותי דת ולמנות רב ראשי ציוני ואמר, "קודם כל, אני מברך את הימין החדש שמאמץ את המצע של ישראל ביתנו. הגיע הזמן. אבל המקור תמיד עדיף על החיקוי. אני רק יכול להיזכר שנפתלי בנט היה שר הדתות, ודווקא בתקופתו מי שהתמנה לרב הראשי היה נציג ש"ס, יצחק יוסף (הראשל״צ הגר״י יוסף א.ק.), ולא דוד סתיו".

"בנושא דת ומדינה" אמר ליברמן, "בלי החלטות דרמטיות לא נוכל לחזור לנורמליות. מדינת ישראל חייבת להפסיק לממן את הבורות, ההשתמטות והבטלה. אנחנו המדינה היחידה בעולם, לא איראן, לא קוריאה הצפונית, לא קובה, שמממנת במאות מיליונים מערכת חינוך שמונעת מילדים ללמוד מתמטיקה ומחשבים". 

ליברמן התייחס גם לנושא תקצוב הישיבות ואמר כי "ברמת גן הזכאות לבגרות היא 87%, בבני ברק הסמוכה 9.7%. מי שרוצה ללמוד תורה - זה מבורך, שיעשה את זה על חשבונו". עוד הצהיר ליברמן כי "גם בקצבאות חייב להיות צדק. מי שבגיל העבודה ורוצה ללמוד, חייבים לקצץ לפחות ב-50% את גובה הקצבאות. אני קורא לקצץ לפחות ב-50% את הקצבאות של בני הישיבות".

במענה לשאלת המראיין: "לא הגזמת עם החרדים? זה כבר משחק נגדך" ליברמן השיב: "אני בסך הכל מדבר בעובדות. כמו ששמת לב, אני לא משתלח ולא קורה לאף אחד בשם גנאי". כשליברמן מתייחס למאמר שפורסם ב'בחדרי חרדים' ואמר: "כשאתה רואה יום אחרי יום קריאות כמו 'תחזרו לרוסיה' או באתר 'בחדרי חרדים' שכתבו  כי התרומה של העולים מרוסיה זה וודקה וחזיר, אז אנשים מתפרצים".

אביגדור ליברמן תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד