ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לשלם את החובות

הקמפיין הצליח: מיליונים גויסו למשפחת הנרצחת בג'רזי סיטי

למעלה ממיליון וחצי דולרים גויסו לטובת משפחתה של לאה מינדל פרענץ, בת ה-33, שנורתה ונהרגה בטבח שהתרחש במרכול הכשר בג'רזי סיטי • הקמפיין נתמך על ידי שלושה מוקדים טלפוניים, שאורגנו על ידי גופי תקשורת חסידיים בברוקלין ומונסי

הקמפיין הצליח: מיליונים גויסו למשפחת הנרצחת בג'רזי סיטי
זירת הרצח בג'רזי סיטי צילום: בחדרי חרדים

קמפיין מימון המונים, גייס למעלה מ- 1.5 מיליון דולר בעיקר מתורמים חרדים חסידיים למשפחתה של לאה מינדל פרענץ, בת ה-33, שנורתה ונהרגה ב -10 בדצמבר במכולת הכשרה של ג'רזי סיטי שהייתה בבעלותה יחד עם בעלה, כך דיווח אתר "פורוורד".

חזקי דויטש, תושב חסידי מקומי בג'רזי סיטי, החל את הקמפיין למען משפחת פרענץ למחרת הטבח הקטלני.

הרב משה שפירא, רב של חב"ד בעיר הסמוכה הובוקן, עזר להפיץ את הקמפיין בערוצי חב"ד, והקמפיין נתמך על ידי שלושה מוקדים טלפוניים, שאורגנו על ידי גופי תקשורת חסידיים בברוקלין ומונסי.

הקרן תעזור למשה פרענץ, בעלה של מינדל הי"ד, לשלם את החובות של הסופרמרקט הכשר, רוב הכסף יישמר להשכרה, והוצאות שוטפות של העסק, שכר לימוד לשלושת ילדיהם, ובעלויות הטיפול למשפחה על ידי גורמי מקצוע.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מינדל פרענץ הי"ד הייתה חלוצת המעבר לניו ג'רזי, כאשר היא ובעלה היו הראשונים שעברו להתגורר במקום מוויליאמסבורג, וזאת עקב מחירי הדיור הגבוהים. הם לא עשו זאת רק למען עצמם, אלא כדי לסלול את הדרך לקהילה חדשה.

קורבן הירי השני משה הערש דויטש הי"ד, בן 24, התגורר בוויליאמסבורג והתנדב בארגון 'חי לייף ליין'.

הרב דוד נידרמן מוויליאמסבורג שספד ללאה הי"ד, אמר: "היא הייתה אמא מסורה ואכפתית, שטיפחה את שלושת ילדיה, ובאותו הזמן עזרה לבעלה שניהל את המכולת הכשרה הראשונה באזור, כדי לוודא שמשפחות החדשות של הקהילה החרדית, יוכלו לקנות מוצרי מזון כשרים. חיים של חוסר אנוכיות, ומסירות לאחרים, מלאי אהבה, נקטעו על ידי מעשי רצח אכזריים מלאי שנאה" סיפר הרב נידרמן.

ניו ג'רזי טבח ג'רזי סיטי לאה מינדל פערענץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד