י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיעורים מצאת החמה ועד הלילה

לכבודה של תורה: 200 מסיימי ש"ס בשיעור של הגר"א אייזנבך

בהפקת ענק מלכותית שטרם נראתה כמותה בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה, חגגו כמאתיים משתתפי השיעורים של 'רשת שיעורי הדף היומי' בביתר את מעמד סיום הש"ס במסגרת חמשת השיעורים הנמסרים, מבוקר עד ליל, על ידי מרביץ התורה הגאון רבי אברהם אייזנבך • סיקור ותיעוד

לכבודה של תורה: 200 מסיימי ש"ס בשיעור של הגר"א אייזנבך
סיום הש"ס ברשת שיעורי הדף היומי בביתר צילום: משה גולדשטיין

כ־200 לומדי הדף היומי בחמשת השיעורים שאותם מוסר הגר"א אייזנבך, החל מהשעה 5:30 בבוקר ועד לשעה 10:00 בלילה. הלומדים פגשו אולם ענק ומושקע, והפקה יוקרתית שלא פוגשים כדוגמתה כל יום - אליה נרתמו הטובים שבגופי ההפקה בציבור החרדי, כאשר על החלק המוסיקלי מנצחת מקהלת 'מלכות' היוקרתית, יחד עם להקת הילדים החדשה 'חסידימלעך' ותזמורתו של יוחנן אורי.

את האירוע פיארו רבני העיר ומנהיגיה הרוחניים, אשר באו לחלוק כבוד לקובעי העתים לתורה ביום חגם, היום שבו הם מסיימים את הש"ס. בין רבני העיר שפיארו את האירוע בנוכחותם מעוררת ההדר היו מרנן ורבנן: האדמו"ר מנדבורנה, האדמו"ר מדינוב, האדמו"ר מסטניסלב, הגאון רבי מאיר שמחה אויערבאך, חברי הבד"צ הגאון רבי ישראל ברזובסקי והגאון רבי מאיר שמחה אויערבאך, הגאון רבי משה שיינברגר הגאון רבי מנחם קוריץ והגאון רבי פרץ גרינוולד, ועוד מגדולי העיר ומנהיגיה.

האירוע נפתח בקבלת פנים מרשימה לאיש הנושא את הממלכה הגדולה על לוח ליבו ומוסר את השיעורים במתיקות, בחן, בהתמדה וברעננות מיוחדת - הגאון רבי אברהם איזנבאך. בתחילת האירוע הופתע הרב איזנבאך כאשר בנו, הילד זאב, נשא דברים נרגשים בשם המשפחה שמתמסרת ומקריבה מעצמה למען הרבצת התורה של אביה - החל מהשעה חמש לפנות בוקר ועד לאחר השעה עשר בלילה.

"שאי סביב עינייך וראי - כולם נקבצו באו לך", פתח מנחה הערב, איש התקשורת ותושב העיר סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך. "לעמוד כאן הערב, באולם המהודר הזה, בערב המפואר והמושקע הזה - במלווה מלכה - לא רק במובן של ליווי שבת המלכה, אלא במובן של מתן כבוד ויקר ללומדי התורה - מאן מלכי רבנן - ולהשתאות. לעמוד, ולהרגיש שהלב עולה על גדותיו. אין שום מילה בעולם שתוכל לקפל בתוכה את הרגשות שגואים מהלב, את ההתרגשות המתפרצת - לנוכח המראה הנפלא הזה.

את המשא המרכזי לכבודם של לומדי התורה נשא אורח הכבוד - האדמו"ר מדז'יקוב, גאב"ד גבעת זאב מי שמלווה את רשת קהילת הדף היומי כבר זמן ניכר ומרגיש חבר אמת לאוהבי תורתך.

המנחה הזמין את ראש העיר, מאיר רובינשטיין, כמי שנמנה על לומדי הדף היומי בעקביות יומיומית ומלווה את רשת שיעורי הדף היומי - לסיים את הש"ס. רובינשטיין הפתיע את הקהל כאשר הודיע שלא הוא ראוי לסיים את הש"ס, אלא חתן השמחה המרכזי - הגר"א אייזנבך, ולפיכך הוא מוסר לו את השרביט.

בפתיחת הש"ס כוּבד ידיד נאמן לממלכת שיעורי הדף היומי, המשפיע הדגול הגה"צ רבי פנחס בונקר, ראש מוסדות 'אור מתתיהו', מגדולי המשפיעים בעיר ומחוצה לה.

האירוע הופק על ידי 'טיפ הפקות' בניהולו של ר' מוטי רבינוביץ', באדיבות אולם 'גולדן סקאי', וקייטרינג 'בנקט' של ר' יהושע סטאריק, כאשר על השילוט וההדפסות הופקד דפוס 'חוצות' בביתר כמו כן לחברי השיעור הרב משה גבירץ - גבירץ שילוט על הסיוע ולר' משה הלר ור' יענקל ויינגרטיין מבעלי דפוס גרפומדיה על הסיוע למען המעמד הגדול. 

האירוע כולו הופק ויצא לפועל בהובלתו המסורה והמדהימה של איש החסד והעשייה ר' חונה דייטש, אשר הוגדר על ידי כלל הדוברים בתור "הרוח החיה מאחורי השיעורים, ומי שמוסר את ליבו ונפשו להגדלת התורה בכל השנה בפרט, ולמען קיומו של אירוע הענק הזה בכלל".

ביתר סיום הש"ס מאיר רובינשטיין הרב פנחס בונקר אריה ארליך חונה דייטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד