י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בשביל זה הלכתי לפוליטיקה"

סוף למצוקת הילדים החרדים? > גפני התחייב, אבל לפיד השיג

למי הקרדיט? 'כחול לבן' פרסמה הערב הודעה לתקשורת בה היא מתגאה בהשגת הסכם שיפתור את מצוקת ילדי החינוך המיוחד והתקציבים יושווה לאלו של המוסדות הרגילים | לפיד מגיב ואומר: "בשביל זה הלכתי לפוליטיקה. בשביל להפוך את העולם למען מי שזקוק לנו"

סוף למצוקת הילדים החרדים? > גפני התחייב, אבל לפיד השיג
גפני לפיד צילום: יונתן זינדל פלאש 90

חצי שנה לאחר שנושא תקציבי החינוך המיוחד של ילדי המוכש"ר, עלה על שולחנו של יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני שהתחייב להביא הסכם, לצד הצהרות שלא לאשר תקציבים למשרד החינוך, בהתערבותו של חה"כ לפיד הושג סיכום שיביא לפתרון.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', המאבק התנהל בחצי שנה האחרונה בוועדות הכנסת, כאשר הורי הילדים דרשו שוב ושוב מחבר הכנסת גפני להביא את התקציב החסר כדי להשוות את תקציב החינוך המיוחד של הילדים החרדים, כפי שמקבלים שאר הילדים. אלא שגפני התחמק בכל פעם והעביר תקציבים למשרד החינוך מבלי שניתן פתרון.

הערב (רביעי) הודיעו ב'כחול לבן' כי בעקבות פעילות של נציגי 'כחול לבן' בוועדת הכספים, בשיתוף עם יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, הגיעו לפני זמן קצר להסכמות עם נציגי משרד האוצר, אשר יאפשרו לאשר באופן מיידי את כל העברות התקציב הנדרשות למשרד החינוך.

בהתאם להסכמות שהובילו חברי הכנסת יאיר לפיד, מיקי לוי ואבי ניסנקורן, החל משנת הלימודים הבאה יושווה תקצוב החינוך המיוחד במגזר החרדי לתנאים הנהוגים בשאר ענפי החינוך המיוחד. בנוסף, תוקם ועדה שתפעל לאתר פתרונות תקציביים למצוקת החינוך המיוחד במגזר החרדי עוד בשנת הלימודים הנוכחית. כאשר לצורך כך תקום וועדה מיוחדת בו ישתתפו ראש אגף התקציבים באוצר, יו"ר ועדת הכספים וח"כ מיקי לוי כדי למצוא מקור תקציבי.

יאיר לפיד להבנות שהושגו ואמר: "בשביל זה הלכתי לפוליטיקה. בשביל להפוך את העולם למען מי שזקוק לנו. המאבק למען ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך החרדי נמשך יותר מידי זמן, אבל הערב ניצחנו. הכסף יגיע למקום הנכון. במקום לפוליטיקאים -לילדים. במקום למטוס המיותר של ביבי - לחינוך המיוחד. כמו בתרופות חינם לניצולי שואה, כמו בסיוע לעסקים הקטנים, בשביל זה באנו. בשביל זה נבחרנו. זה שווה את כל הבוץ בדרך".

"תודה למיקי לוי, האיש עם הלב הענק שלא נגמר לו הכח אף פעם להלחם בשוחות ועדת הכספים. תודה לאבי ניסנקורן חבר ושותף. תודה למשה גפני. בעיקר בהצלחה לילדים ולהורים. אנחנו תמיד נהיה כאן בשבילכם. בשביל זה באנו לפוליטיקה", כך לפיד.

בוועד ההורים סרבו להתרגש מהבשורה והגיבו: "מודים לחברי ועדת הכספים מכל המפלגות על עמידתם האיתנה בדרישה לשוויון תקציבי בין כלל ילדי החינוך המיוחד בישראל. לצערנו משרד האוצר שוב דוחה את הפתרון בהבטחות עתידיות, והעניין ידון בבג"ץ שנקבע לתחילת 2020 ובינתיים המדינה ממשיכה להפלות את ילדי החינוך המיוחד החרדיים".

יאיר לפיד משה גפני חינוך מיוחד מפלגת כחול לבן ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד