י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עמותת 'אתרא קדישא' הועברה לפירוק

רשם העמותות הורה להעביר את עמותת 'אתרא קדישא', שמטרתה מאבק בחילולי קברים, למחלקת הפירוקים • "העמותה התעלמה לאורך השנים מכל כללי המינהל התקין"

אין פנקסי רשימות. הגר"ד שמידל
אין פנקסי רשימות. הגר"ד שמידל

עמותת 'אתרא קדישא' תיסגר?

רשם העמותות הורה בתקופה האחרונה להעביר את העמותה, שמטרתה מאבק בחילולי קברים בפרויקטים שונים ברחבי הארץ, למחלקת הפירוקים. זאת, לאחר שבעבר ניתנה הזדמנות לראשי העמותה להלחם בהחלטה.

ארגון 'אתרא קדישא' הוקם על-ידי קבוצת רבנים בשנת 1959. תפקידו היה לשמור על קדושת הקברים בישראל. בסוף שנות ה-70 מונה הגר"ד שמידל לעמוד בראש הארגון, תפקיד אותו הוא נושא עד עתה.

אך עתיד הארגון אינו נראה מזהיר, בעיקר על רקע החלטת רשם העמותות.

הכל החל בשנת 2003 כאשר משרד רואה חשבון מונה לבדוק את העמותה, והגיש מאוחר יותר דו"ח מפורט בעניינה, בו נכתב: "העמותה התעלמה לאורך השנים מכל כללי המינהל התקין, תוך התעלמות מוחלטת מהוראות חוק העמותות ומהוראות ניהול פנקסי חשבונות", בשורה התחתונה כתב המשרד בדו"ח: "אנו ממליצים לנקוט הליכי מחיקה כנגד העמותה".

רשם העמותות אימץ את המסקנות והעביר את העמותה למחלקת פירוקים. אך בשל לחץ שהגיע מצדה, קיבלה 'אתרא קדישא' הזדמנות נוספת. אלא שגם בשנים האחרונות לא הגישה העמותה אף מסמך לרשם, וגם מצדו לא נדרשו מסמכים או דרישות דומות.

בעקבות תחקיר שנערך על הארגון לפני שנה באחד מכלי התקשורת בישראל, הוחלט במשרד רשם העמותות לחדש את הטיפול בתיק.

בתקופה האחרונה הוחלט להעביר את העמותה למחלקת פירוקים פעם נוספת.
אתרא קדישא הרב דוד שמידל קברים חילול קברים רש העמותות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד