י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מה שקורה בשמאל, זו הטיטאניק"

הח"כית פורשת מהאיחוד ורצה עצמאית

חברת הכנסת הצעירה סתיו שפיר, בדרכה למסגרת פוליטית שלישית מאז הצטרפה לפוליטיקה. אחרי מפלגת 'העבודה' ו'המחנה הדמוקרטי', היא מודיעה הערב על פירוק החבילה וריצה עצמאית בבחירות לכנסת ה-23 | היא תקפה את ראשי השמאל שעושים הכל על מנת לא להתאחד

הח"כית פורשת מהאיחוד ורצה עצמאית
אשה מוסלמית מצביעה בקלפי. אילוסטרציה צילום: רועי אלימה, פלאש 90

השמאל מתפזר: ח"כ סתיו שפיר הודיעה הערב (רביעי) כי המפלגה החדשה שהקימה תחת השם 'המפלגה הירוקה' תרוץ באופן עצמאי לכנסת בבחירות הקרובות.

ההודעה מגיעה על רקע המתיחות הגדולה בין שפיר למפלגת 'מרצ', איתם רצה בבחירות האחרונות, תחת השם 'המחנה הדמוקרטי'. מתיחות שהחלה לתת את אותותיה עם כינון הכנסת ה-22 והתפוצצה במלוא עוזה עם פיזורה.

שפיר קיימה הערב כנס פעילים ראשון של התנועה הירוקה, שמותגה בשבועות האחרונים מחדש כמפלגה הירוקה, ובנאום שנשאה בכנס אמרה ש"מה שקורה בשמאל זה לא מחנה פוליטי - זו הטיטאניק. אין לי כוונה להתנגש בקרחון, אלא לדאוג שתהיה פה אלטרנטיבה שלטונית. מי שרוצה איחוד ולא עסקנות - יבוא איתנו. אם דווקא ברגע ההיסטורי הזה אנשי הטיטאניק לא מסוגלים לשלב כוחות ולהציל את המדינה - אין להם זכות קיום פוליטית וציבורית".

היא תקפה את ראשי השמאל שעושים הכל על מנת לא להתאחד, אך אמרה שעדיין לא זנחה את המאמצים לאחדות. לדבריה, "בבחירות האחרונות מנענו את ההתאבדות של מרצ, אבל לצערי הם מקשים עלינו להצליח בזה גם הפעם", אמרה. "אם בכל זאת ישכילו במחנה השמאל ללכת לאיחוד - נבוא בחפץ לב, בזרועות פתוחות ועם האנרגיות שידענו להביא בסיבוב הקודם. אם יחליטו להמשיך בהתאבדות - נרוץ בכל הכוח".

סתיו שפיר בחירות לכנסת ה-23 המחנה הדמוקרטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד