כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ומי מתחרה ב'ועדת השבת'? שר התיירות

בהצעת חוק שהוביל השר מיסז'ניקוב וחברת מפלגתו 'ישראל ביתנו' ליה שמטוב, מוצע לקבע את יום העצמאות ביום חמישי בכדי למנוע חשש לחילולי שבת • ימות המשיח?

שר התיירות, צילום: פלאש 90
שר התיירות, צילום: פלאש 90

הצעת חוק הונחה הבוקר (א) על שולחנה של ועדת השרים לענייני חקיקה. היוזמת: ח"כ ליה שמטוב מ'ישראל ביתנו' הרואה באישור הצעתה "מתנה ליום ירושלים". הצעת החוק קובעת כי יום העצמאות ייחגג באופן קבוע ביום חמישי בשבוע שבו חל ה' באייר.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבה ח"כ שמטוב: "ראשי המדינה לא הביאו בחשבון כי ה' באייר נופל בשנים מסוימות בימים שישי או שבת, וכבר בשנים הראשונות למדינה תוקן החוק כך שאם ה' באייר נופל בשבת או ביום שישי, יום העצמאות יחגג ביום חמישי".

את הרעיון לחוק העלה שר התיירות סטס מיסז'ניקוב בפני חברת מפלגתו, וזאת כאמור הסכימה. "שמחתי מאוד לשתף איתו פעולה בחוק חשוב שכזה, שלא יעלה שקל לקופת המדינה ואף יעשה סדר למעסיקים ולעיריות", אמרה ח"כ שמטוב, והוסיפה כי בעקבות תיקוני חקיקה שונים בנוגע ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יוצא שכמעט בכל פעם יום העצמאות נחגג ביום חמישי. "לכן מוצע לקבע את מועד וחגיגות יום העצמאות ביום חמישי בשבוע שבו חל ה' באייר".

השר מיסז'ניקוב המשמש כיו"ר ועדת השרים לטקסים וסמלים אמר: "מהלך כזה ימנע ימי שבתון מיוחדים באמצע השבוע למשק הישראלי, כפי שקורה כיום. מטרת ההצעה לאפשר למשפחות השכולות לתכנן ולהיערך ביתר קלות לאירועי יום הזיכרון והעצמאות, לנצל באופן מירבי את שבוע העבודה ולהימנע מחילול שבת".

מאחר ולא ידוע על חזרתו בתשובה, אולי העליה לרגל למירון, יחד עם סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, השפיעה על שר התיירות להיות זה שדואג למניעת חילולי שבת.
יום העצמאות ישראל ביתנו ליה שמטוב סטש מסז'ניקוב מנחם אליעזר מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד