כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'המושבה' מחלל שבת • 'ועדת השבת' תכריע

מארגני 'סיום דף היומי' במילכוד לאחר שהתברר שאצטדיון 'המושבה' מחלל שבת • בהוראת האדמו"ר מגור: 'הוועדה למען השבת' תתכנס ותכריע • האם יימצא מקום חלופי?

אצטדיון. צילום אילוסטרציה
אצטדיון. צילום אילוסטרציה



סערה חדשה בפתח: אירוע סיום דף היומי המאורגן על-ידי יהדות התורה, ומיועד להתקיים בחודש אב באצטדיון 'המושבה' בפתח-תקווה - מוטל בספק, לאחר שהתברר כי האצטדיון מחלל שבת.

מזכיר 'ועדת הרבנים למען השבת', הרב יצחק גולדקנוף, קיבל לידיו את המסמכים שנחתמו עם בעלי האיצטדיון, ומאידך החל לבצע בדיקות לגבי אירועים המתוכננים להתקיים באצטדיון בקיץ הקרוב, העתידים להערך בזמנים שגובלים בחילול שבת - זאת לקראת כינוס מיוחד של הוועדה, שתתכנס לדון בנושא בימים הקרובים.

חלק מהמארגנים טוענים, כי מכיוון שאצטדיון 'המושבה' שומר שבת באופן רישמי, הרי ש"מדובר ברע במיעוטו". עם זאת, מן הראוי לציין כי מאז נחנך האצטדיון, התקיימו משחקי הכדורגל של הקבוצות העירוניות, שנפתחו פעמים רבות בשבת.

השאלה הובאה בפני הגראי"ל שטיינמן שהכריע לעסקנים, כי ניתן לקיים את המעמד באצטדיון. אלא שלאחר שהתברר כי במהלך הקיץ צפויים להתקיים במקום כמה אירועים בשבת, הורה האדמו"ר מגור לכנס את 'ועדת הרבנים למען השבת'.

אם יוחלט לבסוף לבטל את האירוע ב'מושבה', יאלצו המארגנים לאתר מקום חילופי במהירות. חששות נוספים קיימים בכל הנוגע למספר המקומות באצטדיון. מארגני האירוע חוששים כי לא יהיו בו די מקומות, עבור כל המשתתפים.
מושבה פתח תקוה סיום שבת ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד