י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההשפלה של מר ביטחון

נתניהו נמלט והותיר אחריו שרשרת של תקריות אירוניות

התזמון, המיקום והטרמינולוגיה - הכל פעל לרעת ראש הממשלה אתמול • מנגד - לשמאל שלועג על נתניהו יש חלק גדול בירי הטילים לעוטף • טור דעה מאת יוסי אסולין

נתניהו נמלט והותיר אחריו שרשרת של תקריות אירוניות
נתניהו בלוויית מאבטחיו, השבוע צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אין דבר אירוני יותר מהמראה של ראש הממשלה נתניהו - מר ביטחון - נמלט מאימת הטילים בכנס פוליטי באשקלון, כשברקע נשמע הג׳ינגל של הליכוד האומר בין היתר: "רק אחד יכול מול כל השמאל".

גם הטרמינולוגיה שבה בחר להשתמש נתניהו כתגובה למתקפת הפתע היא, איך לומר, לא בדיוק פעלה לטובתו. "ההוא שירה בפעם הקודמת כבר לא איתנו", אמר נתניהו לאחר הירי לעוטף. "מי שירה עכשיו – שיארוז את החפצים". מילים שעוררו באופן אסוציאטיבי את סיפור מזוודות הכסף שארז נתניהו לחמאס.

שלא לדבר על המיקום הגאוגרפי בו התרחש האירוע המשפיל: אשקלון - בדיוק המקום שבו הבטיח נתניהו בערב הבחירות ב-2009, "אנחנו נמוטט את שלטון חמאס". גם התזמון לא ממש מעודד: פחות מ-12 שעות לפתיחת הפריימריז לראשות הליכוד. בקיצור, בזהירות נקבע שלנתניהו כבר היו ימים זוהרים יותר.

מצד שני, גם המראה של אנשי שמאל שקידמו את תכנית אוסלו בלהט בזמנו ובכך סיפקו לארגוני הטרור ברצועה את התשתית לירי הטילים על ישראל, ופתאום נדהמים מהמצב הביטחוני הרעוע - הוא לא בלתי אירוני. "הליכוד פוחד פחד מוות משלום", אמר בזמנו רה"מ המנוח יצחק רבין, המוציא לפועל של תכנית אוסלו. אמר וצדק, אכן פחד מוות.

כך או כך, העובדה שבעזה שלחו טיל בודד רק כדי לפגוע במורל של ראש הממשלה ולערער את המצב הביטחוני מטרידה במיוחד, ומזכירה לנו באיזה ג׳ונגל אנחנו חיים. נתניהו כמובן לא אשם בהכל והמצב מורכב יותר מכפי שנראה לאזרח הפשוט שלא מצוי בפרטים הקטנים. זה לא שיש פתרון קסם. וראיה: דווקא בעוטף עזה התמיכה בנתניהו מגיעה לשיאים. כנראה שגם הם מבינים את המורכבות וסומכים על שיקול דעתו של נתניהו. לפחות בשלב זה.

אבל מעבר לכך, יש משהו סמלי בכך שראש ממשלה מופתע באמצע כינוס פוליטי ציבורי. הכל נעצר ברגע. תמונת מראה לחיים הבלתי נסבלים של תושבי הדרום, שתמיד תלויים בחסדיהם של המחבלים הארורים מהצד העזתי.

בקטנה: בעניין אחר לגמרי - על רקע הפריימריז בליכוד היום, יאיר לפיד ניסה להדליק מחדש את השנא לחרדים וכתב בציניות: "מברך מראש את יעקב ליצמן על ניצחונו בפריימריז בליכוד". אז אאחל באותו מטבע - הנני מברך מראש את יאיר לפיד על ניצחונו בפריימריז ביש עתיד בשנת 2058".

בנימין נתניהו אשקלון אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד