י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ישי תוקף את המסתננים וחוטף אש • הממשלה תגרש?

הממשלה החליטה לקדם תוכניותך לפינוי רבבות המסתננים • שר הפנים: "רוב הפליטים עוסקים בעבריינות" • ארגוני הסיוע: "אמירות הנותנות לגיטימציה לגזענות"

אלי ישי. צילום: יעקב כהן
אלי ישי. צילום: יעקב כהן

ישיבת הממשלה הבוקר (א) אמנם לא נערכה בתל-אביב יפו, העיר הסובלת יותר מכולן מבעיית המסתננים, ובכל זאת הנושא עלה על שולחנה הארעי בגבעת התחמושת שבירושלים.

"התופעה הזו חמורה ביותר ומאיימת על מרכיבי החברה בישראל, על הביטחון הלאומי והזהות הלאומית", פתח ואמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והוסיף: "הבעיה החלה לפני שבע שנים ועם כינון הממשלה הנוכחית החלטנו לטפל בה על כל היבטיה".

אם הבעיה לא תיעצר, יש חשש כי "60 אלף המסתננים", יהפכו "ל-600 אלף - שיביאו לביטולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לכן, הדבר הראשון שנדרשנו היה להקים מחסום פיזי, ובניית הגדר תושלם עד אוקטובר", אמר, והוסיף כי ממשלתו ערה למצוקה וכי תדאג להוצאתם הפיזית של המסתננים.

המעניין הוא כי כאשר ראש הממשלה אומר את הדברים הוא אינו סופג קיטונות של ביקורת על כך. מי שחוטף על כל התבטאות בנושא הרגיש הוא שר הפנים, אלי ישי. השבוע, בראיון לגלי צה"ל, אמר ישי: "רוב הפליטים מאפריקה עוסקים בעבריינות. יש להכניס את כולם לבתי סוהר או למתקני שהייה ולתת להם מענקי עזיבה". דבריו נתנו את האות לפתיחה מחודשת של מחול השדים התקשורתי נגדו.

הראשונה לתקוף הייתה מיכל פינצוק, מנכ"לית ארגון הסיוע לפליטים א.ס.ף, שאמרה: "ישי מנצל מקרי פשע בודדים על מנת להסית נגד אוכלוסייה שלמה. אמירות כאלו נותנות לגיטימציה לגזענות ועלולות להוביל למעשים הנפשעים שאירעו בעת האחרונה נגד מבקשי מקלט. במציאות שבה בפועל לא ניתן לגרש מישראל את הרוב המכריע של מבקשי המקלט, ראוי היה כי ממשלת ישראל תגבש מדיניות שבוחנת את מעמדם כפליטים ומאפשרת להם להתקיים בכבוד, ולא תציע פתרונות לא מוסריים ולא ישימים כגון מתקן כליאה וגירוש".

גם במוקד הסיוע לעובדים זרים הביעו צער על הדברים: "מצער ששר בממשלת ישראל מנצל את המצב כדי לשחרר הצהרה גזענית. מעשה פשע של יחידים אינו סיבה להכתים ציבור שלם או לכלוא אותו, וענישה קולקטיבית על בסיס דת או צבע עור היא נוהג שמתאים לזמנים אחרים בהיסטוריה שלמזלנו כבר נמצאים מאחורינו".

לדברי ד"ר רמי גודוביץ מספריית גן לווינסקי, המסייע למבקשי המקלט, "הדברים החשוכים והגזעניים של ישי מחזירים אותנו לזמנים חשוכים בהיסטוריה. אסור לתת להתבטאויות האלו להשכיח מאיתנו כי המצוקה של התושבים בשכונות המוחלשות של דרום תל אביב היא אמיתית וקשה. היא נובעת מהזנחה מתמשכת של הממשלה שבה ישי חבר. בנוסף קיימת התעלמות מתמשכת מזכויותיהם של מבקשי המקלט". הוא הוסיף והסביר "כיוון שהם אינם מורשים לעבוד, הגורמים הלא נורמטיביים והפליליים בקרבם מרימים את ראשם ופוגעים בפליטים ובתושבים הוותיקים כאחד".

באתר mako אף פורסם טור נגד השר. "לא הפעם הראשונה שמיחסו של שר הפנים לכל מי שאינו יהודי נודף ריח של גזענות. ההכללה הגסה הזו צריכה לקומם ציבור גדול בחברה הישראלית, אבל אלה, או שהתרגלו לאמירותיו של ישי ופוטרים אותן בביטול, או שחמור מכך – מסכימים איתו", כתב זוהר ישראל.

"ישי קורא לכלוא בבתי הסוהר את המסתננים, משום שכאמור, רובם הרי עוסקים בעבריינות... ואם הם לא עוסקים כעת, ברור שעוד יעסקו. ואת המיעוט הלא מזיק יסתפקו בלאפסן במתקני שהייה – סוג של גטו מכובס – עד שיגורשו מהארץ. רק חסר שידרוש לעצור את הישראלים שמספקים להם מזון, מחסה ויחס הומני, או יציע תנאים מועדפים לאפריקאים שילשינו על אחיהם החורשים רעות.

"מעבר לכך, השר אומר שלא רק שרובם ככולם של אותם נגעים זרים הם עבריינים, הרי שהם גם פוגעים בשוק העבודה ותופסים לא עלינו מקומות של גרמנ... סליחה, יהודים. ובכלל, 'זה לא פתרון לתת להם מקומות עבודה כי אז הם ירצו עוד', דברי ישי. אללי, הם עוד עלולים לקחת בכוח את כל המשרות הרבות בהן מועסקים היום אנשי המגזר החרדי שמציפים את השוק כדי לקחת חלק שווה בנטל! אה, רגע.

"מוזר, אגב, שמפכ"ל המשטרה לא סבור שכלל אוכלוסיית המסתננים עוסקת בעבריינות – לא שהעובדות מעניינות את ישי – והוא רק מביע חשש מכך שהיעדר התעסוקה עלול להוביל אותם לעולם הפשע".

באופן מעשי צפויה המועצה לבטחון לאומי להגיש חוות דעת בנושא, תוך שקלול עמדת משרדי החוץ והפנים בסוגייה. אם תתקבל ההצעה בידי בית המשפט יוכל משרד הפנים להתחיל במעצרים נרחבים ואף לגרש למעלה מ-2,000 אזרחי דרום סודניים השוהים באופן בלתי חוקי במדינה.
ישיבת ממשלה שוהים בלתי חוקיים מסתננים אלי ישי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד