י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לייבל'ה מסכם חנוכה

לייבל'ה מסכם חנוכה: הנכד שהוריד את החליפה באורח נדיר

לייבל'ה תיזז השבוע בין האדמו"רים שפורטים על מיתרי הכינור (חלק בכישרון וחלק מעט פחות) לבין אלה שבחרו להשתמש בשמש עצום ממדים, והוא כאן כדי להביא לכם את הסיפורים הכי לוהטים שיחממו אתכם מהסערה שבחוץ • והשבוע במדור הפופולרי ביותר בציבור החרדי: הנכד המפורסם שנתפס ללא חליפה מכין את הנרות, מזכיר הממשלה שהשווה את 'גור' לאצטדיון 'בלומפילד', הרבנים שקונים חנוכיות ונעליים והעסקן שהעיר את הפרקליטה באישון ליל

לייבל'ה מסכם חנוכה: הנכד שהוריד את החליפה באורח נדיר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא הספיק להתאושש מימי החנוכה וכבר נחתו עליו עשרות בקשות להשגת כרטיסים עבור מעמדי סיום הש"ס המרכזיים ושאינם.

לייבל'ה לא יכול להבטיח כרטיסים, שכן הוא אוחז רק בלימוד חצי הש"ס ומתעד בעוד שלוש וחצי שנים לסיים את כולו במעמד שבו יחולקו כרטיסים שווה בשווה. אשר על כן, מבקש לייבל'ה בכל לשון של בקשה שלא להתקשר ולא לבקש שום כרטיסים. 

בצל הסופה והסערה, יצא לייבל'ה למעמדי הדלקות נר חנוכה בחצרות הקודש וגם לנסות ולקבל מעט מהחנוכה געלט. השנה לייבל'ה התמקד בניגוני הכינורות של גדולי האדמו"רים שעוררו התעניינות ברשתות, הבעיה הגדולה שהחילונים לא מבינים שלא חייבים לדעת לנגן בכינור ומספיק לקיים את המנהג העתיק יומין. בין לבין גילה לייבל'ה שמשים גבוהים וענקיים שפיארו את מעמדי ההדלקות השונות.  

לייבל'ה עבר בחנוכה ברחוב 'חזון איש' בבני ברק ולפתע מבעד לחלון גילה דמות מוכרת. כשהרים את ראשו מעט, ראה לייבל'ה את נכדו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ר' יענקי קנייבסקי, כשהוא מכין ומיטיב את הנרות בשביל לפרסם את הנס. החידוש הוא שר' יענקי הכין את הנרות לבד ללא משמשים וללא גבאים כשהוא לבוש במלבוש עליון, מה שנקרא חשיפה בפרסום ראשון ללא חליפה.   

מיד כשלייבל'ה עבר את הכביש לכיוון מסעדת 'מוכן ומזומן', הנקראת בז'רגון הבני ברקי 'קורניק', הוא ראה את הרב יעקב בייס. ג. פרידמן המיתולוגי. לייבל'ה ניחם את הרב פרידמן על הטור משבוע שעבר שם כתב על בליץ הטיסות לחו"ל ואיחל לו כי ממש בקרוב יקבל מימון לטיסה לליטא. 

ורב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ, נצפה בקניות לחנוכה בחנות המיתולוגית של משפחת ויינר בקרית ויז'ניץ בני ברק. לייבל'ה יודע שהרב רבינוביץ רוכש רק במקומות זולים ומוכרים. 

ורבה של מדינת ישראל הרב הראשי הגר"ד לאו, נצפה בעיר קרית ספר הסמוכה לביתו במודיעין, רוכש נעליים חדשות בחנות 'לונדון'. החנות נשארה פתוחה עד שהרב סיים את הקנייה ולייבל'ה הצליח ללכוד תמונה מחוץ לחנות. 

בשדה התעופה ראה לייבל'ה את הנגיד ר' אהרן וולפסון מארגן תפילת מנחה מהירה לפני הדלקת הנרות, אליו הצטרף הנוסע המתמיד לארה"ב ממלא מקום ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט. 

בגור ראה לייבל'ה את העיתונאי יקי אדמקר חובש לראשו כובע צר שוליים וזאת לראשונה בחייו מאז התחתן, לצידו נראה מזכיר הממשלה צחי ברוורמן שביקש לצלם את החלק של 'בלומפילנד' למעלה. 

גם סגן השר איציק כהן מש"ס עמד דרוך לרגל ההדלקה שלצידו אמדקר וברוורמן ומאחור ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ שלא רצה להידחף עם ח"כ אייכלר בתוך החדר של הרבי. 

ובחצר חסידות ויז'ניץ בבני ברק ראה לייבל'ה את ח"כ צביקה האוזר יושב במעמד ההדלקה של הרבי כאחד החסידים החשובים. בויז'ניץ לא מסתכלים מאיזו מפלגה אתה בא העיקר שמקרבים עוד מישהו. 

גם הצלם שתיעד את האוזר - יהושע פרוכטר, נצפה הפעם מאחורי התמונה וקיבל יחד עם בנו 'חנוכה געלט' מהרבי מויז'ניץ. 

בהדלקה בערלוי ראה לייבל'ה את סגן השר פרוש וראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין יושבים בקשב רב ומאזינים להדלקה של הרבי. 

לחצר הקודש מודז'יץ הגיע סגן השר ליצמן שישב מרחק גדול מהמפכ"ל בדימוס רוני אלשיך, שהתייצב לאירוע עם עניבה צהובה ונראה מעט משומעם. 

בחצר הקודש 'שאץ' אשדוד, ראה לייבל'ה את הכתב והפרשן הפוליטי מאיר ברגר מ'המבשר', כשהוא יושב בהמתנה דרוכה להדלקה הגדולה וגם סתם כדי להתחמם לאורו של הרבי המאיר על העולם מאשדוד ועד סין. 

בחצר הקודש לעלוב ברחוב צפניה - שם יש את לביבות תפוחי האדמה מהטובים שהוא טעם - הבחין לייבל'ה על הפרנצ'עס בעסקן יענקי ברגר כשהוא עומד כמו ראשון החסידים בדבקות, בטיש שלאחר ההדלקה. 

ולאחר שהיה בהדלקה בלעלוב, הגיע לייבל'ה לישיבת 'אור אלחנן' ברוממה, שם חזה בביקור ההיסטורי של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. בחלק של מאחורי הקלעים לייבל'ה ראה את כל צוות הצלמים המורחב של המסע, מתעדים ומשגרים לקבוצות 'דרך אמונה' והמסתעף. 

לאחר מכן הגיע לייבל'ה לבנייני האומה, שם ראה את ראש העיר ירושלים בחיבוק חזק חזק למנצח והמעבד יואלי דיקמן, כשראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין יושב מהצד ונמצא בהלם מעוצמת החיבוק. 

כפי שבטיח בשבוע שעבר, לייבל'ה לא ויתר בכלל ועל אף הסופות והגשמים הגיע למעמד ההדלקה אצל זקן הראשונים לציון הגר"א בקשי דורון ועמד בתור עם ילדיו ואף קיבל מטבע אפילו בשביל הינדל'ה כסגולה להצלחה וברכה.

בעמדו בתור הארוך שהגיע עד הכביש, נעצר לייבל'ה ע"י משב"ק חדש ולא מוכר כלל במחוזותינו שעזר לעשות סדר עקב הדחיפות הרבות לקבלת המטבע הקדוש. לייבל'ה ראה את המשב"ק ששימש כאחרון החסידים וכשלייבל'ה שאל לשמו, קיבל נזיפה במקום בשפה זרה. לאחר בירור מעמיק של לייבל'ה, התברר לו שמדובר באחד מבני משפחת ספרא מג'נבה - שנתנו חסות למעמדי ההדלקות המרכזיים והוא הגיע היישר מנתב"ג למעמד ההדלקה בבית מורו ורבו המובהק. 

והנה סיפור על מה שקורה מאחורי הקלעים בעיר בני ברק והעסקן שהצליח להעיר משנתה פרקליטה בשעת לילה: היה זה בליל שישי שעבר כשנפטר באופן פתאומי הבחור חיים אהרן זק"ש ז"ל, רצון המשפחה והישיבה בה למד הייתה לקיים את הלוויה לאחר חצות לילה, אך זה לא התאפשר בגלל בעיה בשחרור הגופה לקבורה.

ללייבל'ה נודע כי גם לאחר התערבותם של זק"א והקצין המופקד על החתימה, שהגיע לבית החולים ובכה עם ההורים אך לא הסכים לחתום. הוא נימק זאת בתשובה "אני חייב את אישור הפרקליטות".

בשעה 12.30 בלילה, פנה בכיר במשטרה לעסקן אליהו ארנד שהוא ראש לשכתו סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא מ'דגל התורה', ארנד, שהיה באירוע מצומצם בעירייה, התקשר לקצין החקירות הבכיר לקבל אישור מיידי אך הוא לא ענה, ככל הנראה בשל השעה המאוחרת. אך הוא לא אמר נואש והתקשר לפרקליטה, אך גם היא לא ענתה. ארנד התקשר לבעלה שאמר כי רעייתו ישנה ושאל האם זה דחוף להעירה? כשהתשובה הייתה חיובית, היא ענתה לשיחה וחיש מהר הבינה את הנסיבות, וחתמה על השחרור העצוב וכך יצא לו מסע הלוויה בשעת לילה מאוחרת לרווחת כולם, תחת עצב עמוק בעקבות הטרגדיה.

ומהנעשה בעולם: הזמר יעקב שוואקי נצפה השבוע מרביץ שטייגען בבית המדרש 'אוהל שמחה' בדיל שבניו גרז'י. 

ואם תהיתם - יחד עם עשרות אלפי מאזיני קווי הנייעס - להיכן נעלם מגיש חדשות הסקופים אהרן נוראני, מסתבר שהשדרן החליט לעשות הסבת מקצוע לנהג מונית ברומניה, אחרי שגילה כי יותר זול לשכור מונית מרכב. 

ברכת מזל טוב למנהל סיעת ש"ס בכנסת, העיתונאי והסופר ר' חיים צבי (צביקה) יעקובזון מ'בקהילה' ועוד, לרגל מלאת לו שישים שנה בשעה טובה ומוצלחת. בני המשפחה הפתיעו אותו בשורת מעמדים של סיומי מסכתות ובשידורי וידאו מצולמים מכל חבריו וידידיו הקרובים. ציפור קטנה לחשה ללייבל'ה כשצביקה הפסיק לעשן בגבורה עילאית אחרי למעלה מארבעים שנה. 

מזל טוב לח"כ הרב ישראל אייכלר לרגל אירוסי נכדו בן לבנו אהרן אליהו מבית שמש בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' אברהם איסר בריסק יו"ר משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' ואיש האוכל היהודי האותנטי לרגל הכנס בנו לעול המצוות.

ברכת מזל טוב לר' אברמי וייס, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית, לרגל הבר מצווה לבנו השני בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לנתי נחום מנהל מחלקת התבוראה בעיריית בני ברק לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. האדמו"רים ממבקשי השם ונאנש הגיעו ורקדו. 

ברכת מזל טוב לעסקן הליטאי אברהם קורנפלד מעסקני 'דגל התורה' ומבכירי אגף החינוך בעיריית בני ברק, לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיציק פיליפ מלשכתו של ח"כ ישראל אייכלר ומעסקני מושב קוממיות, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה. קריאת השם בשבת בשבת נסיעה לאדמו"ר מבעלזא בירושלים. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב שלום בינג ה'הויז בוחר' של האדמו"ר מסאסוב, לרגל אירוסיו בשעה טובה.

ולסיום, לייבל'ה ראה הזמנה מקורית לשלום זכר וברית: היה זה בעת שלייבל'ה הגיע למסעדת 'הדר השבת' בברכפלד, הבעלים ר' ברוך הכהן פישר חבק בן ושם על הקופה המתקתקת את ההזמנה שכל מי שמגיע יידע שהוזמן כראוי מבלי לבקש טיפ. מזל טוב. 

 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד