ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

רכישת רכב יד שנייה בשישה טיפים פשוטים

ברכישת רכב יד שנייה חשוב לקחת בחשבון ולבדוק מראש מספר דברים, זאת בכדי שנוכל ליהנות מקנייה בטוחה • ברגע שהחלטנו לרכוש רכב מיד שנייה לעומת רכב חדש, חשוב שנכיר מספר טיפים חשובים לגביהם נעמיק במאמר זה

רכישת רכב יד שנייה בשישה טיפים פשוטים
קניית רכב מיד שניה צילום: pixsabay

איזה רכב מתאים לנו ?

ראשית, קודם עלינו להחליט איזה רכב מתאים לנו במסגרת התקציב הקיים? יש להגדיר את הצרכים האמיתיים הנוגעים לרכב שלנו, בין אם מדובר ברכב פרטי ובין אם מדובר ברכב מסחרי. בצעו השוואת רכבים בין הדגמים הרלוונטיים, התייעצו עם אנשי מקצוע או מכרים המחזיקים בסוגי הרכב בהם אתם מעוניינים ואם יש צורך, התאזרו בסבלנות למודעות מכירה הרלוונטיות אליכם.

חשוב להבין שמחיר המחירון אינו סלע יצוק והוא מהווה בסיס למחיר המכירה אותו דורש המוכר. יש פעמים שרכבי יד שנייה ימכרו במחירים גבוהים או נמוכים מהמחירון וזאת בהתחשב בנתונים שלהם. כאן ביכולתכם לעשות סקר שוק קטן ולראות האם הדרישה למחיר של רכב מסוים היא מקובלת או שדורשים מכם מחיר מופרז?

בדקו היטב את הרכב

ברכישת רכב יד 2 אנו מבינים שקיימת היסטוריה של כמה שנים על הכביש. על מנת שנוכל לקבל תמונה רחבה ומפורטת כמה שניתן אודות המכונית, ניתן לבקש מהמוכר את פרטי המוסכים בהם הרכב טופל בשנים האחרונות ואף את פרטי חברת הביטוח בה בוטח הרכב. החוק בישראל מאפשר לנו לפנות לאותן חברות ביטוח בכדי לברר ולקבל מידע רלוונטי לגבי תאונות, פגיעות ותביעות. מידע שהוא בהחלט חשוב לפני שנחליט על רכישה.

מהם המסמכים החשובים אותם יש לבדוק?

לפני שנרכוש רכב יד שנייה חשוב לעבור על מספר מסמכים.

  • מסמכי הרכב: מאפשרים לנו לקבל תמונה ברורה אודות מספר הבעלים הקודמים, מספר הקילומטרים שעבר, פגיעות, זהותו של המוכר ומצב הרכב - דבר המחייב אותו על פי חוק למסור לקונה טופס גילוי.
  • רישיון הרכב: מאפשר לבדוק גם כאן את מספר הבעלים של הרכב ואת כל המידע של הרכב עצמו (ממספר הרישוי ועד צבע הרכב) ובכך להשוות זאת למידע מוקדם שיש או נאמר לנו. כמו כן, נוכל לראות אם הרכב משועבד או מעוקל, אם הוא היה רכב חברה או רכב פרטי וסכום אגרת הרישוי בעד רכב מסוג זה.
  • תעודת הזהות של המוכר: בעזרת צילום תעודת הזהות של המוכר נוכל לוודא שאכן מדובר בבעלים של רכב. במקרה ומדובר ברכישת רכב מחברת מכוניות ולא תהיה התאמה בין המוכר לתעודת הזהות אזי נבין שעומד מולנו סוחר לא מורשה.
  • בדיקת שעבודים ועיקולים: זאת ניתן לבדוק באמצעות משרד הרישוי. במידה והמוכר הוא חברה בע"מ ניתן לבדוק ברשם החברות האם קיים שעבוד של המכונית?

 אילו בדיקות מקצועיות יש לעשות?

ברור שאין להסתמך על הצהרות המוכר ויש לקחת את המכונית לבחינה מקצועית במכון לבדיקת רכב. חשוב לקחת הרכב למקום בו תוכלו לקבל חוות דעת מקצועית עליה אתם סומכים וזאת בהתאם לממצאי הבדיקה.

במקרים בהם נוצר פער רב בין הצהרותיו של המוכר לבין ממצאי הבדיקה,הדבר מהווה נורת אזהרה בולטת הנוגעת לאמינותו. מדובר בסיטואציה שבה מומלץ לוותר על רכישת הרכב מאדם שהתגלה כמי שניסה להסתיר מידע רלוונטי מכם.

אל תתעצלו קחו את הרכב לנסיעת מבחן

מעבר לבדיקה המקצועית, חשוב לא להתעצל ולקחת את הרכב לנסיעת מבחן. נסיעת מבחן תאפשר לנו להתרשם מיכולות הרכב – האצה, בלימה, רעש המנוע, נסיעה בכביש משובש או כל דבר אחר שחשוב לנו לבחון. בתום נסיעת המבחן בדקו את הרכב בעין. האם קיימים הפרשי צבעים? מקום בו הפח בולט כלפי חוץ? שאריות של צבע? בדקו את תא המטען, הריפודים, מערכת השמע וכל מה שנראה לכם חשוב ודורש בדיקה בעין.

מה חשוב לבחון לעומק בנוגע למפרט הטכני של הרכב?

איכות הרכב, וגם מחירון רכב נקבעים גם לפי המפרט הטכני של הרכב בו אתם מעוניינים. חשוב כמובן לקבל מהמוכר רשימה מלאה של המפרט הטכני, כשברשימה זו ניתן יהיה לקבל כמה שיותר נתונים הנוגעים לכל חלק וחלק. למשל, לגבי המנוע חשוב לוודא שהמספר הסידורי המופיע במפרט הטכני תואם את זה שמתחת למנוע. בדקו אם המנוע מקורי, האם הוחלף כולו או חלקים ממנו? והאם עדיין קיימת עליו אחריות? ואם כן, אז לכמה שנים? בדיקה מעמיקה אודות המנוע חשוב לעשות על בסיס כלל המידע במפרט הטכני. ככל שנעמיק בבדיקת המפרט הטכני כך נוכל להסיר ספקות או הפתעות לא נעימות בהמשך.

רכב רכב יד שניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד