י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביטוחי מראות וגלגלים: כל מה שצריך לדעת

כל מה שצריך וחשוב לדעת על נחיצותם וחשיבותם של כיסויים נלווים לביטוח מקיף ו/או ביטוח צד ג'

ביטוחי מראות וגלגלים: כל מה שצריך לדעת
ביטוח רכב צילום: pixsabay

בכביש, ישנם לא מעט גורמים המשפיעים בצורה ישירה וניכרת על אופן הנהיגה של כל אחד ואחת מאיתנו, החל מתנאי הדרך והראות, דרך הסחי הדעת אליהם חשוף הנהג ועד לתקינותו של כלי הרכב, כאשר כל סדק ו/או שבר במראות הצד או כל תקר (פנצ'ר) ואפילו צמיג יבש, עלול לסכן את חיי הנוסעים והולכי הדרך.

בבואנו לרכוש ביטוח רכב, אנו כמעט ולא עוסקים בהיבט הבטיחותי שלשמו נועד הביטוח, אלא אנו מתמקדים בעיקר בתנאי הפוליסה, מרכיביה וכמובן התעריף לו אנו נדרשים ולכן, אנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך אתר WOBI, שם תוכלו לקבל עד 9 הצעות מחיר ב-2 דקות.

רבים מאיתנו נוהגים להפחית בחשיבותם וערכם של הכיסויים הנלווים שבמקרים מסוימים עלולים למנוע נזקי רכוש משמעותיים ובמקרים אחרים עלולים להציל חיים!

כיסויים נלווים לביטוח מקיף וביטוח צד ג' - מה חשוב לדעת?

כיסויים נלווים לביטוחי הרשות לרכב (ביטוח מקיף ו/או ביטוח צד ג'), הם למעשה מוצרי ביטוח נפרדים המשווקים כהרחבות ביטוחיות לכל אחד מפוליסות אותן אתם רוכשים. כיסויים אלו נועדו לספק לכם "שקט נפשי" לאורך כל תקופת הפוליסה ואף להעמיד לרשותכם פתרון מיידי לניידות במקרה של תאונה ו/או תקלה ברכב. ברשימת הכיסויים הנלווים נכללים בין היתר: כיסוי רכב חלופי מהיום הראשון, כיסוי לשברי שמשות, כיסוי מראות צד ופנסים, כיסוי מורחב לשירותי דרך הכולל: גרירה, החלפת גלגל ומילוי דלק וכיסוי TOTAL LOSS המבטיח לכם פיצוי כספי הנקבע בהתאם למחיר המחירון והערכת שמאי רכב. חשוב לציין, שכיסויים אלו נועדו לצרכי כיסוי נזקי רכוש אשר נגרמו כתוצאה ממעורבותו של הרכב המבוטח בתאונה ו/או בכל מקרה ביטוחי אחר הנכלל בפוליסה, לרבות, נזק אשר נגרם כתוצאה מוונדליזם, ניסיונות פריצה לרכב, פגעי טבע וכדומה.

ביטוח מראות צד ופנסים – מדוע הוא נחוץ והכרחי בכל פוליסה

נהיגה ברכב עם מראות צד שבורות, מנופצות או סדוקות ו/או נהיגה ברכב עם פנסים לקויים, עלולה להקשות על הנהג בביצוע פעולות נהיגה בסיסיות והדבר עלול להוביל להתרחשותן של תאונות עצמיות ותאונות דרכים בהן מעורבים כלי רכב אחרים ואף הולכי דרך.

כאשר רוכשים ביטוח מקיף לרכב, הפוליסה כוללת (בחלק מהמקרים) כיסוי ביטוחי לתיקון מראות צד שבורות ופנסים שבורים, אך הפעלת הפוליסה לצורך כך עלולה להיות מותנית בדמי השתתפות עצמית ואף להוביל לכך שבעת חידוש הביטוח, הפעלת הפוליסה לצרכי תיקון מראות הצד, תוביל להתייקרות התעריף הביטוחי. לפיכך, מומלץ לרכוש ביטוח מראות צד ופנסים כסוג של הרחבה ביטוחית נפרדת גם במקרים ואתם רוכשים ביטוח מקיף לרכב וגם במקרים בהם החלטתם לרכוש ביטוח צד ג' בלבד. בשני המקרים, הפוליסה הנפרדת הינה בעלות של עשרות שקלים בלבד לשנה והיא מספקת לכם כיסוי מלא לצרכי החלפה ו/או תיקון של מראות הצד ו/או פנסי הרכב, כאשר ברוב המקרים מדובר בפוליסה ללא מגבלה לכמות התביעות. חשוב לציין, ביטוח מראות צד משווק ברוב המקרים כהרחבה ביטוחית המכסה גם את פנסי הרכב, כאשר בקרב  חברות ביטוח מסוימות ניתן לבצע את תיקון הפנסים והמראות באמצעות מוסכי הסדר גם ללא צורך בהגשת תביעה ביטוחית.

עלויות ההחלפה של אחת ממראות הצד ו/או פנסי הרכב, נקבעות בהתאם לסוג הרכב ושנת ייצורו, כאשר בחלק מדגמי הרכבים החדישים והיוקרתיים, העלות נעה בין מאות לאלפי שקלים, וככל ששווי הרכב גבוה יותר, כך עלויות התיקון או ההחלפה גבוהות יותר וזאת סיבה נוספת לבטח את רכבכם בביטוח מראות צד ופנסים.

כיסוי מורחב לשירותי דרך

כיסוי מורחב לשירותי דרך, הינו כיסוי ביטוחי נוסף אותו מומלץ להוסיף לכל ביטוח רשות אותו אתם רוכשים. כיסוי זה מאפשר לכם ליהנות משירותי גרירה במידת הצורך ושירותי הנעה ו/או תפעול תקלות ברכב בזמן אמת. לכיסוי ביטוחי זה מתווספים מספר שירותים חיוניים כגון: שירות פתיחת מנעולים במקרים בהם הרכב ננעל מכל סיבה שהיא, שירותי החלפת גלגל במקרה של תקר (פנצ'ר) ושירותי דלק חירום במקרים בהם הדלק ברכבכם אזל ואתם רחוקים עשרות קילומטרים מתחנת דלק קרובה.

 

 

כיסויים נוספים הניתנים לרכישה בתוספת דמי הביטוח

ברשימת הכיסויים הנוספים אותם ניתן לרכוש בתוספת הפרמיה (דמי הביטוח השנתיים), נכללים מגוון רחב של כיסויים אותם מומלץ להתאים לצרכי הניידות שלכם, לסוג הרכב שבבעלותכם ולתוספות/מערכות השונות אותן התקנתן ברכב. בין יתר הכיסויים המומלצים חשוב לציין את הכיסוי לקבלת רכב חלופי מהיום הראשון שהוא למעשה כיסוי המבטיח לכם ניידות מיידית גם במקרים של גניבת כלי הרכב וגם במקרים של אובדן מוחלט. כמו כן, ניתן לציין את הכיסוי המורחב לשבר שמשות ללא השתתפות עצמית ואת הכיסוי לתוספות מיוחדות לרכב, כגון: גלגלי מגנזיום.

הנחיצות של כל אחד מהכיסויים הנלווים לפוליסת הרכב, נובעת בין היתר מהצורך בתיקון ו/או מציאת פתרונות מיידים לניידות במקרה של גניבה ו/או רכב תקול, כאשר במקרים מסוימים, כיסויים אלו יכולים לעשות עבורכם את ההבדל, בין תשלום של מאות עד אלפי שקלים לצורכי תיקון הרכב לבין עלויות נמוכות באופן משמעותי.

רכב ביטוח רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד