כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סערה בעולם ההוראה

ראש הישיבה מצפת פסק - וחולל מהפיכה דרמטית בתחום הטהרה

חשיפת 'בחדרי חרדים': הגאון רבי ירמיה כהן מגדולי רבני צפת פרסם לאחרונה ספר בשם "אשקך מיין", ומספר פסקים שלו לאיסור הותירו בתדהמה את גדולי המו"צים ביהדות העולמית • הסאגה הגיעה לשיאה בעת שראב"ד העדה החרדית צידד כמוהו לאיסור • כל הפרטים

 ראש הישיבה מצפת פסק - וחולל מהפיכה דרמטית בתחום הטהרה
הגר"י כהן עם הגר"מ שטרנבוך צילום: באדיבות המצלם

חשיפת בחדרי חרדים: ראש הישיבה מצפת, הגאון רבי ירמיה כהן, חולל בתקופה האחרונה מהפיכה היסטורית בתחום הטהרה. הדבר בא לידי ביטוי בסערה גדולה שפרצה בקרב גדולי המו"צים ביהדות החרדית.

ראש ישיבת אור יקר, הגאון רבי ירמיה כהן, שנחשב לגדול רבני צפת, ומי שנודע כמי שעומד בראש אחד ממפעלי התשובה הגדולים בעשורים האחרונים, עורר בשבועות האחרונים סערה גדולה בעולם הטהרה.

הסערה החלה לאחר ש'מראות' שהיו מקובלים ע"י רבים מהמו"צים להתירם, נאסרו באופן גורף לאור פרסום ספרו של הגאון רבי ירמיה כהן - "אשקך מיין", ופסיקתו הנחרצת לאוסרם.

מקורב לראש הישיבה אמר ל'בחדרי חרדים', שמלבד הנימוקים ההלכתיים הרבים המופיעים בספרו ההלכתי, "רבי ירמיה ביסס זאת גם על מחקר מדעי מקיף בן מספר שנים - וחוות דעת של מומחים רבים, שהניבו יחד את התוצאה ההלכתית המרעישה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מה שעוד תרם לסערה הרבתית, הוא ספרו של ראב"ד העדה החרדית, הגר"מ שטרנבוך זקן הפוסקים בדורנו, תשובות והנהגות על השו"ע - חלק שביעי, שיצא לאור תקופה קצרה לאחר מכן שם ציטט הראב"ד בסימן קט"ו את פסיקתו של הגאון רבי ירמיה כהן לאסור את המראות הללו, ואף צידד כמוהו באופן גורף.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי לפסיקתו של הרב שטרנבוך, קדמה פגישה הלכתית ממושכת בין הרבנים, שם ליבנו את הסוגיה ההלכתית לעומק, תוך שהגר"מ שטרנבוך עומד מקרוב גם על תוכן הבדיקות שביצע ראש הישיבה.

אחד מתלמידי ראש הישיבה ציין ל'בחדרי' לסיכום, כי "הסערה ההלכתית הנוכחית, היא הזדמנות להצצה קטנה להצלחתו הגדולה של ראש הישיבה רבי ירמיה בעולם התשובה". לדבריו, "הישיבה כולה ודרכו הייחודית של רבי ירמיה, מושתתת כולה על לימוד התורה וההלכות, מתוך אמונה גמורה בדברי המדרש ש"המאור שבה מחזירם למוטב".

הרב משה שטרנבוך צפת הגאון רבי ירמיה כהן מראות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד