כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ה'גביר' חילק אלפי ש"ח לילדים הגיבורים מצפת

יהודי אמיד מארה"ב ביקש להעניק מתנה הגונה לשלושת הילדים שמצאו את ששת ספרי התורה שנגנבו מבית-הכנסת 'צמח צדק' בצפת • התנאי: הבטחה שלא ישחקו בחורבות

הילדים עם ספרי התורה. צילום: שטורעם
הילדים עם ספרי התורה. צילום: שטורעם

שלושת הילדים מצפת, שמצאו את ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת 'צמח צדק' של חסידות חב"ד בעיר העתיקה בליל שבת לפני שבועיים, הפכו ל'גיבורי העיר'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשבוע שעבר הגיע לארץ יהודי אמיד המתגורר במדינת אוקלהומה שבארצות הברית והודיע לרב גבריאל מרזל, גבאי בית הכנסת, כי הוא מעוניין לבקר בבית הכנסת ולפגוש את הילדים.

בתפילת מנחה, הגיעו הילדים יחד עם הרב מרזל ופגשו ביהודי העשיר. הוא סיפר כי קרא שמצאו את ספרי התורה באחת מחורבות העיר.

"תכננתי לתרום צדקה במהלך ביקורי בישראל וכשקראתי על כך שמצאתם את ספרי התורה תוך כדי משחק, חשבתי שזו הכוונה מהקב"ה והצדקה צריכה להגיע אליכם", אמר היהודי האלמוני לילדים.

עוד בנושא:
זעזוע בצפת • 6 ספרי תורה נגנבו בליל שבת
הילדים שיחקו במערה - ומצאו את ספרי התורה שנגנבו בצפת

לכל אחד מהם העניק סכום של 2000 שקל, כאשר 300 שקלים מתוכם העניק לילדים ואת יתרת הכסף העביר להוריהם וביקשם כי ישמרו את הסכום עבורם.

היהודי אף התנה עם הילדים כי לא ישחקו יותר בחורבות מחשש לסכנת חייהם.

"הם מאד התלהבו", מספר מרזל בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "מדובר בילדים שהיו זקוקים לכסף, אחד מהם יתום, ולכן השמחה הייתה גדולה מאד".

ביום רביעי האחרון התקיימה הכנסת ספר תורה לששת ספרי התורה שחזרו להיכל בית הכנסת. "השמחה הייתה גדולה", אומר מרזל. "אנחנו מקווים כי לא ניתקל במקרים כאלו בעתיד. נעשה הכל כדי להגן על ספרי התורה".
צמח צדק צפת יהודי כסף יתום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד