י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת מינוי השרים החדשים

131 יהודים יעבדו השבת באישור הממשלה - החרדים שותקים

עצוב: לקראת חזרתו של ליצמן לתפקיד 'שר הבריאות' וברקע דרישת ש"ס לקבל לידיה את תיק הרווחה, מסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', מציג נתונים כואבים - 131 יהודים יחללו את השבת הקרובה בפרהסיא בעבודות שאישרה הממשלה, כשמדובר בכאלה שאינן כרוכות בפיקוח נפש 

131 יהודים יעבדו השבת באישור הממשלה - החרדים שותקים
עובדים ברכבת ישראל צילום: פלאש 90

24 שעות בלבד קודם שסגן השר יעקב ליצמן ימונה מחדש לתפקיד שר, כשנתיים לאחר שהתפטר מתפקידו בהוראת רבו בשל חילול השבת, ובצל הדיונים על העברת תיק הרווחה לידי ש"ס - משרד העבודה מאשר גם השבת עבודות בשבת בהיקף רחב ברחבי הארץ.

ממסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה  כי בשבת הקרובה - פרשת מקץ-חנוכה, צפויות להתקיים עבודות תוך חילול שבת המוני ב-17 אתרי בנייה ובהם גם עובדים רבים שעל פי המסמך שהנפיקה הועדה למתן אישורי עבודה בשבת. כך שבשבת  יעבדו 111 יהודים בשלל אתרי בנייה, כשבחלקם לא קיים פיקוח נפש ולדעת כולם וגם הם מודים אין צורך בסגירת צירים.

הסאגה מוכפלת כאשר על פי המסתמן יעקב ליצמן צפוי לחזור לשולחן הממשלה בתפקיד שר, לאחר שהתפטר ממנה בעקבות הטענה כי יש לשר אחריות מיניסטריאלית לחילול השבת, כשבנוסף כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בש"ס דורשים לקבל לידם את תיק הרווחה, שבאחריותו של שר זה לאשר את העבודות בשבת.

הנתונים המלאים:

בשני פרויקטים בעיר הרצליה, יעבדו עשרות פועלים בהזמנת רכבת ישראל, במסגרת הפעלת הקו המהיר שבין ירושלים לתל אביב שבקושי והחל לפעול. בהם פרויקט הכפלת מסילה, שם יעבדו שלושה עובדים יהודים, בפרויקט נוסף בעיר בו מודים במסמך שלא צריך הסדרי תנועה אלא עבודת ריתוך על גג התחנה, שם יעבוד יהודי נוסף בתפקיד מפקח בנייה.

גם בתל אביב יעבדו השבת 23 עובדים יהודים בעבודות חשמל במספר תחנות רכבת בעיר. וכן גם בתחנות אשקלון, חדרה, נתב"ג, שפיים, מודיעין וחיפה, שם יעבדו השבת לא פחות מ-44 עובדים יהודים לעבודות איתות בתחנות הרכבת.

עבודות הרכבת בשבת חילול שבת המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד