י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
איזה רב ראשי השתתף בסיום?

חזר בתשובה: נשיא המדינה לשעבר סיים את הש"ס

כמידי מוצ"ש, הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' ארי קלמן, עם שלושת הסיפורים הפיקנטיים שעשו את השבוע בפוליטיקה | סיום הש"ס של נשיא המדינה לשעבר • החנוכה געלט מהרבי בכיסו של הח"כ מ'כחול לבן' • הפליק של רב הכותל לראש הממשלה | שלושתם מגובים בתיעודים

חזר בתשובה: נשיא המדינה לשעבר סיים את הש"ס
משה קצב צילום: ליאור קצב

קריאה ראשונה - סיום הש"ס של שהנשיא לשעבר

ביום שלישי השבוע, בטקס צנוע, בבית הכנסת השכונתי בקריית מלאכי, התאספו מספר קרובים מצומצם, רבה של ירושלים הרב עמאר, הרב חיים דרוקמן ואנשי משפחה, חגגה משפחת קצב את סיום הש"ס של ראש משפחתם ואחיהם הבכור הנשיא לשעבר משה קצב.

קצב שהשתחרר לא מזמן מהכלא, לאחר שריצה את עונשו למד במשך שבע השנים האחרונות בכל יום את הדף היומי, כאשר משפחתו חגגו לו יחד עם כלל ישראל את סיום הש"ס. כשאחיו ראש עיריית קרית מלאכי לשעבר כתב: "אמא שלי התפללה הרבה שנים שאחד מבניה יהיה תלמיד חכם. כשהייתי צעיר ולמדתי בישיבה, חשבתי שתפילתה התקיימה בי... לימים גיליתי שתפילתה התקיימה במשה אחי הבכור, שסיים הערב את לימוד כל הש"ס".

הנשיא לשעבר מסיים את הש"ס. צילום: ליאור קצב

קצב הצעיר סיפר בדף הפייסבוק שלו כי "במשך שנים רבות, מאז ימי כהונתו כנשיא המדינה ועד היום, בהתמדה, בעקביות ובמסירות, תוך שהוא מהווה דוגמא וסמל לכולנו, הוא הקפיד על לימוד יומי בתלמוד, עד שהגענו ליום המרגש".

קריאה שניה - ה'חנוכע געלט' בארנק של הח"כ מ'כחול לבן'

ביום חמישי השבוע הופתעו מאות מחסידי 'ויז’ניץ מרכז' בבני ברק לגלות כי בשולחן הכבוד במעמד ההדלקה, הצטופף לו יחד עם יועציו חבר הכנסת צביקה האוזר מ'כחול לבן', שלאחר המעמד הוכנס לחדרו של הרבי וזכה לברכה חמה ואף קיבל דמי חנוכה שידועים כסגולה, אותם הוא הכניס היישר לארנק הפרטי שלו, סגולה שתלווה אותו לאורך חייו.

צילום: יהושע פרוכטר

האוזר שאינו אורח זר ברחוב החרדי, כבר מחזיק ברזומה של ביקורים בחצרות השונות עוד בהיותו מזכיר הממשלה, אז ביקר גם בחסידות גור, הוזמן לערב בבני ברק על ידי הנהלת החסידות, וכיהודי שורשי שלילה קודם נצפה אוכל רגל קרושה במסעדת סטייסל, נענה בטבעיות להזמנה ואף צייץ לאחר הביקור: "שמחתי להשתתף במעמד המסורתי והמכובד של הדלקת נרות חנוכה במרכז חסידי ויזניץ אצל האדמו"ר מויזניץ שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה. חג חנוכה הוא חג מחבר, חג מגשר ומדגיש רעיון יסוד בתפיסה היהודית ובתפיסתי: כל ישראל חברים".

קריאה שלישית - מדוע הפליק הרב רבינוביץ לראש הממשלה

שלוש קריאות כמעט והתבלבל כשראה את ראש הממשלה רץ מהדלקה להדלקה, חששנו שמא מדובר במירוץ להשגת 'מאה ברכות', אלא שבסוף בשבוע גילינו כי היה זה מירוץ לדריסת גדעון סער בניצחון המרשים בקרב על ראשות 'הליכוד', כשמד הלחץ כנראה גרם לנתניהו למהר גם בטקסי ההדלקות.

היה זה ביום ראשון, כשהגיע ראש הממשלה להדלקה המסורתית בכותל, לצד שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב רבינוביץ' החל לברך את שלוש הברכות טרם הדלקת הנרות, כאשר עוד בשיא הברכה הראשונה כשהוא מסרב להמתין לברכת 'שהחיינו', החל נתניהו בהדלקת הנרות.

בתיעוד המצורף יוכלו חדי העין לראות כיצד רב הכותל הרב רבינוביץ', מנסה לרמוז קצת בבוטות לראש הממשלה להמתין עם ההדלקה, הרב הפליק בידיו של ראש הממשלה כשהמצלמה מצעדת את הכל. נתניהו לא הבין את הרמז ואולי הבין היפך, שעליו למהר עם ההדלקה עד לסיום הברכות והמשיך בשלו, ביבי קיים זריזין מקדימין למצוות וכבר בסוף הברכה השנייה, סיים את ההדלקה כולל השמש.

שמואל רבינוביץ בנימין נתניהו משה קצב שלוש קריאות צבי האוזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד