י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מנכ"לי אפל וסמסונג ייפגשו זה עם זה בהוראת שופט

טים קוק, מנכ"ל אפל, וצ'וי ג'י-סונג, מנכ"ל סמסונג, זומנו לגישור בפיקוח בית משפט בסן פרנסיסקו

  • כ"ט אייר התשע"ב
טים קוק. צילום: בלומברג
טים קוק. צילום: בלומברג

המנכ"לים של אפל ושל סמסונג מורגלים בניהול אימפריות הטכנולוגיה שלהם בכוחות עצמם, אך ביום שני כאשר יגיעו לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו הם עשויים להיתקל בחוויה חדשה.

שופט פדרלי הורה לטים קוק, מנכ"ל אפל, ולצ'וי ג'י-סונג, מנכ"ל סמסונג, להגיע לגישור בפיקוח בית המשפט, על מנת לפתור את מגוון סכסוכיהם המשפטיים בנושא פטנטים. החברות דיווחו באפריל בהודעה משותפת כי "אפל וסמסונג שתיהן נכונות להשתתף במגעים, בהוראת בית המשפט" - כלומר, זה לא היה הרעיון שלהן.

אפל האשימה את סמסונג ב"העתקה שפלה" של מוצרי אייפון ואייפד במוצרי החברה הדרום-קוריאנית המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. סמסונג הגישה תביעות נגד. כל אחת משתי החברות מכחישה את טענות הפרת הפטנט של השנייה. שתיהן כבר עברו פגישת גישור אחת לפחות, לפי מסמכי בית המשפט, אך לא ברור האם קוק וצ'וי נכחו בה. דובר סמסונג סירב למסור תגובה. נציגי אפל לא השיבו לבקשת תגובה.

פגישת הגישור הצפויה להתחיל ביום שני ולהימשך כיומיים, תתבצע בבית משפט המצוי כ-60 ק"מ צפונית לעמק הסיליקון, בסן פרנסיסקו. על השופט ג'וזף ספרו, הידוע כמי שמתמודד היטב עם תביעות מורכבות, לנסות לדחוף את המנכ"לים ואת עורכי דינם לכיוון הסדר.

יתכן כי אם ספרו יחוש בעוינות מצד שני המנכ"לים, איתם יבחר לדון בנפרד אחד מהשני, לדברי עורך דין שלקח חלק בגישור של ספרו בעבר. במסגרת תרחיש זה, יופרדו הצדדים, כאשר צד אחד יישב בחדר המושבעים, וצד אחר במשרדי השופט. "רואים אחד את השני בדרך לשירותים, אבל זהו, בערך", אמר עורך הדין. ספרו סירב למסור תגובה. אם ספרו ירגיש כי שני המנכ"לים דווקא מסתדרים, הוא עשוי לבחור דווקא בדיונים ישירים ביניהם.

מערכת היחסית בין שתי החברות מורכבת. אף כי הטלפונים החכמים והטאבלטים של סמסונג מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד ומתחרים במוצרי אפל, סמסונג היא גם אחת מספקיות הרכיבים הגדולות של אפל.
טים קוק אפל סמסונג שופט פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד