י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון • הח"כ הנמרץ ישודרג?

פרסום ראשון: גפני ביקש תפקיד שר למקלב - נתניהו הציע חלופה

האם אחרי 11 שנים בכנסת, חבר הכנסת אורי מקלב בדרך להפוך לחלק מממשלת ישראל? ב'דגל התורה' מאשרים ל'בחדרי' כי דרשו במסגרת סבב חלוקת התיקים - תיק למקלב, אולם נתניהו הציע תפקיד אחר, שסביבו מתעוררת בעיה | על כל פנים ש"ס תקבל תיק נוסף וליצמן ימונה היום לשר 

פרסום ראשון: גפני ביקש תפקיד שר למקלב - נתניהו הציע חלופה
גפני ומקלב בכנסת צילום: פלאש 90

לקראת סבב חלוקת התיקים, מהם צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר השבוע הם; בריאות, רווחה, חלקאות ותפוצות, גם בסיעת 'דגל התורה' פנו באופן רשמי ומעשי לקבל משהו מהשלל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשיחת טלפון בין ראש הממשלה ליו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, העלה האחרון את דרישת הסיעה, למנות את חבר הכנסת אורי מקלב לתפקיד שר כפי שמחייב מפתח חלוקת המנדטים בכנסת ה-22.

הדרישה מצטרפת אל מינויו של יו"ר 'יהדות התורה' יעקב ליצמן לשר הבריאות בישיבת הממשלה היום, ולדרישת ש"ס לקבל עוד שני תפקידי שרים וברקע למינויו שרים בליכוד ובסיעות הציונות הדתית.

ראש הממשלה, כך נודע ל'בחדרי חרדים', דחה את הבקשה למנות את מקלב לתפקיד שר, כאשר הערכה היא, שלאחר הקרבות בליכוד, הוא מעדיף לחזק את נציגיו המצפים למינוי והציע למנות את מקלב לסגן שר באחד ממשרדי הממשלה.

התפקיד שהוצע למקלב היה סגן שר עם סמכויות במשרד הרווחה שככל הנראה יעבור לידי ש"ס, כשעל פי גורמים ב'דגל התורה', חבר הכנסת מקלב שלל את ההצעה וכעת הוא בוחן אפשרות להתמנות לסגן שר באחד ממשרדי הממשלה.

אולם ל'בחדרי חרדים' נודע כי במסגרת הדיונים, עלתה הבעיה, שלא ניתן לכהן כסגן שר במעמד שר שכן נתניהו לא יכול לכהן כשר כלל בשל כתבי האישום, ולכן הוצע פתרון, שאחד מהשרים הבכירים ישראל כץ או נפתלי בנט, יקבלו תיק נוסף, וח"כ מקלב יכהן בו כסגן, כאשר לשר לא מעליו לא יהיה אינטרס לשלוט במשרד הקטן בו מקלב יהיה בעל הבית היחיד.

בתוך כך, הערכה היא כי ש"ס תקבל משרד נוסף, מעבר למה שהיא מחזיקה כעת, ועל פי המסתמן יהיה זה תיק הרווחה ולא ברור האם יתמנו שרים חדשים לשולחן הממשלה או ששרים קיימים יקבלו תיקים נוספים, כאשר קיים חשש מעתירות שיוגשו לבג"ץ נגד המינויים.

ב'דגל התורה' הגיבו לדיווח ב'בחדרי חרדים'  והבהירו: "דרשנו מספר פעמים לקבל תפקיד עבור נציג דגל התורה. אנחנו לא הולכים לוותר על הדרישה".

משה גפני דגל התורה אורי מקלב בנימין נתניהו מינוי שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד