י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אשתו כגופו

השופטת החרדית כובדה לכתוב אות בספר התורה

השופטת החרדית מארה"ב רוחי פרייר, שביקרה בישראל בשבוע האחרון, כובדה לכתוב אות בספר התורה של כלל ישראל. בעלה ר' דוד, כתב את האות יחד עם היוזם הרב פרסמן 

השופטת החרדית כובדה לכתוב אות בספר התורה
דוד פרייר עם הרב פרסמן צילום: באדיבות המצלם

השופטת החרדית מארצות הברית רוחי פרייר ובעלה הרב דוד פרייר, כובדו לכתוב אות ב"ספר התורה של עם ישראל", ביוזמת הרב דוד אברהם פרסמן, זאת כחלק מהרצון לייצר חיבור ואיחוד בעם ישראל.

פרייר הגיעה בימים האחרונים לישראל לכמה ימים. שעות ספורות בלבד לפני חזרתה לארה"ב, השתתפה יחד עם בעלה בכתיבת אות בספר התורה של עם ישראל.

במעמד כתיבת האותיות הודתה השופטת לרב פרסמן על ההזדמנות לכתוב אות בספר התורה שמאחד את כלל ישראל, "זה מדהים, הדבר הזה שמאחד את כלל ישראל... אתה יכול להיות דתי, אתה יכול להיות חרדי, כולם יכולים לכתוב בספר התורה". אמרה פרייר.

כזכור, מדובר בשופטת החרדית-חסידית הראשונה בניו יורק, שהחלה את דרכה הציבורית לאחר שהקימה את ארגון החסד "עזרת נשים" - ארגון הצלה המיועד לנשים ושכל פעילותיו הן נשים.

במהלך ביקורה בארץ, נפגשה פרייר גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין במעונו הרשמי בירושלים, כאשר כעת כאמור זכתה לקחת חלק במיזם ספר התורה.

עד עכשיו לקחו חלק במיזם למעלה מ-100,000 יהודים. ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, אישי ציבור, שרים וח"כים, שופטים, רבנים, שחקנים, זמרים, חיילי צה"ל, שופטים, אסירים, ילדים ובני נוער.

בשנתיים האחרונות מסתובב הרב פרסמן ומעניק את הזכות המיוחדת של כתיבת אות בספר התורה של עם ישראל לאנשים מכל קצוות החברה הישראלית. ליוזמה נרתמו שורה של אנשים מכל גווני הקשת היהודית שנטלו חלק במיזם. ספר התורה יוכנס בעזרת ה' לכותל המערבי כאשר תושלם כתיבתו ע"י כל חלקי עם ישראל.

דוד אברהם פרסמן כתיבת אותיות רוחי פרייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד