י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הזיהום התפשט בדמו

הלך לעולמו החייל הגיבור שחילץ את הילדים מהמערה

כשנה ושלושה חודשים לאחר שסייע בחילוצם של 12 נערים שנלכדו במערה שהוצפה במי גשמים, מת לוחם חיל הים התאילנדי ביירות פקברה מזיהום שהתפשט בדמו 

הלך לעולמו החייל הגיבור שחילץ את הילדים מהמערה
החייל ביירות פקברה צילום: חיל הים התאילנדי

החייל ביירות פקברה, שחילץ קבוצת ילדים ואת מאמן הכדורגל שלהם ממערה מוצפת מים בתאילנד ביולי שנה שעברה, התמודד מאז, עם זיהום שהתפשט בדמו מאז המבצע, והוא אושפז שוב ושוב בבית החולים, בסוף השבוע הוא נקבר במקום מגוריו.

חיל הים של תאילנד פרסם כי הוא נפטר מדלקת שחטף במהלך הצלתם הנועזת של 12 נערים ומאמן הכדורגל שלהם ממערה מוצפת בתאילנד בשנה שעברה - מבצע שארך כמה ימים כשהעולם כולו עוקב בדאגה אחר ניסיונות החילוץ.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המחלצים חילצו את הילדים הלכודים יחד עם המאמן שלהם, במתחם מערות מוצף במחוז צ'יאנג ראי שבצפון המדינה. הגשמים הרבים הציפו את המערה והעלו את מפלס המים, והציפו את המקום בו היו חברי הקבוצה, אך כאמור הילדים חולצו כשהם במצב טוב, ופונו לטיפול בבית החולים.

הנערים אותרו על ידי צוללנים, על סלע במרחק של כ-4.5 ק"מ מפתח הכניסה למערה במתחם ת'אם לואנג, והצוותים התקינו כבלים דרך המערה כדי שהם יוכלו לשוחח עם בני משפחותיהם הממתינים להם בחוץ.

אחד המחלצים מת מחוסר חמצן תוך כדי החילוץ. המחלץ, לוחם לשעבר ביחידת אריות הים, איבד את הכרתו כשצלל במקום.

גם במקרה הזה הישראלים במוקד, אמנם לא בחילוץ בפועל, אך בעזרה טכנולוגית, עוזי חנוני מיבנה, מייסד חברת MaxTech, חברה שמתמחה במכשירי קשר במקומות מסובכים כמו מערות, סיפר ל-CNN על השימוש בטכנולוגיה הישראלית, שבה גם במקומות קשים, מקומות ללא קליטה סלולרית, המכשירים של החברה שלו, עוזרות לקשר בין המחלצים, לבין הצוות שנמצא מחוץ למנהרה, יש לציין שהמרחק בין הצוות בחוץ, לבין הצוות בתוך המנהרה, הגיע לכמעט חמישה קילומטרים.

תאילנד חילוץ דרמטי מבצע חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד