י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טרור במסיבת חנוכה • צפו

אימה במונסי: רעול פנים נכנס לבית הכנסת עם מצ'טה והחל לדקור

חמישה חרדים נדקרו במוצאי שבת האחרון במסיבת חנוכה שנערכה במונסי ע"י אדם אפרו-אמריקני שנכנס לפתע לבית הכנסת כשהוא עם מצ'טה בידו - אחד מהם נפצע אנושות • התפללו לרפואת יוסף בן פרל, ושלמה בן ויטל • "זה הפך באמת לטרנד - זו תופעה מדאיגה מאוד" • צפו בתיעוד

אימה במונסי: רעול פנים נכנס לבית הכנסת עם מצ'טה והחל לדקור
בית הכנסת בו אירע האירוע צילום: באדיבות המצלם

חמישה חרדים נדקרו במוצאי שבת במסיבת חנוכה במונסי, אחד מהם במצב אנוש. אדם אפרו-אמריקני שכיסה את פניו בצעיף, נכנס חמוש במצ'טה לבית הכנסת של הרב רוטנברג, האדמו"ר מקוסון-פארשעיי, בשכונת פורשיי במונסי והחל לדקור אנשים.

עדי ראייה סיפרו כי החשוד נמלט ברכב שם חיכה לו נהג בתוך הרכב, הדוקר לא אמר דבר לפני שהחל בהשתוללות ולא צעק או קילל תוך כדי הדקירות. כוחות הצלה גדולים יחד עם כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום. לפחות קורבן אחד נדקר בחזהו ונמצא במצב אנוש. בנוסף, עוד שלושה פצועים בדרגות שונות.

למשטרה יש את תיאור הרכב כולל מספר הרכב, והיא ניהלה מצוד גדול אחר הרכב. אחר Yeshiva world news מדווח כי המשטרה בקשר עם אביו של הדוקר. כמו כן, המשטרה עצרה חשוד בניו יורק שדומה לתיאור של הדוקר. אנא התפללו לרפואת יוסף בן פרל, ושלמה בן ויטל.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים. האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו".

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: הזדעזעתי לשמוע על הפיגוע האנטישמי בעיצומה של מסיבת חנוכה בניו יורק - אירוע חמור ביותר שדורש טיפול שורש מצד הרשויות האמריקאיות. לבי עם הפצועים, משפחותיהם והקהילה. אני בטוח שהממשל האמריקאי יפעל בנחרצות נגד הדוקר השפל ונגד כל פושע שמרים ידו נגד יהודי.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי: הזדעזעתי לשמוע הבוקר על ההתקפה האנטישמית בבית רב בניו יורק, בעת הדלקת נרות חנוכה. האנטישמיות מרימה ראש בארה״ב, באירופה ובמקומות נוספים בעולם ועלינו להשמיע קול חזק ולהיאבק נגדה בעזרת מנהיגי המדינות. איחולי החלמה לפצועים וחיבוק גדול לקהילה היהודית בניו יורק.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ: "אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים במתקפת השנאה במונסיי, ניו יורק. אנו עדים לריבוי מתקפות נגד יהודים בעולם, והאירוע המזעזע הזה במהלך מסיבת חנוכה, הוא עדות נוספת לבעיה העולמית שאנו ניצבים בפתחה. אין לי ספק שהרשויות בארה"ב ששמו את ידם על הדוקר, ינהגו בו באפס סובלנות ויעשו הכל בכדי לגדוע את התופעה".

חבר הכנסת יאיר לפיד: "שולח איחולי החלמה לפצועי ארוע הדקירה במונסי שבארה״ב. האנטישמיות לא תנצח אותנו, לא תפיל את רוחנו. גם בקהילה במונסי ידליקו היום נר אחרון של חנוכה ויתפללו לבשורות טובות".

‏יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן: "שוב ושוב אנו עדים לתוצאות הקשות של האנטישמיות, הפעם במונסי בניו-יורק. לצד הצער העמוק ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עליה לארץ".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים-יעקב חגואל בתגובה לאירוע הדקירה בבית הכנסת באזור ניו יורק: "אני נחרד לראות יהודים שנפגעים באכזריות בבית הכנסת מקום של תפילה ורק בגלל שהם יהודים. אני דורש מהממשל בארה"ב להגן על היהודים, לחוקק חוקים מחמירים כנגד האנטישמיות הגואה, לאכוף חוקים קיימים כנגד שנאת זרים והחשוב ביותר לחייב ללמד בכל בתי הספר תוכניות נגד שנאת זרים. אפס סובלנות לכל מקרה אנטישמיות."

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, שנמצא בקשר שוטף עם השלטונות ועם הקהילה ועוקב מקרוב, אמר הבוקר לרשת ב' על גל האנטישמיות בניו יורק: "זה הפך באמת לטרנד. אני חושב שיהודי ארצות הברית גאים ביהדותם, אבל זו תופעה מדאיגה מאוד".

טרור מונסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד