י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלחמת הכשרות בבני ברק

אולמות יוקרה עברו ל'שארית'. הרבנים החסידים: "פגיעה חמורה"

בלילה אחד עברו שלושה אולמות גדולים בבני ברק לכשרות 'שארית' ועזבו את כשרות הרב לנדא. מדובר בצעד דרמטי בענף האולמות בעיר. רבני הקהילות מספרים ל'בחדרי חרדים' על הדרמה שמתחוללת מאחורי הקלעים ועל המכתב של הרב רוזנבלט הנמצא גם ב'שארית' וגם אצל הרב לנדא

אולמות יוקרה עברו ל'שארית'. הרבנים החסידים: "פגיעה חמורה"
חתונה חסידית באולמי כתר הרימון צילום: שוקי לרר

עיר התורה והחסידות נכנסת למלחמה סביב מתן הכשרויות לאולמות השמחה: ביום אחד עברו שלושה אולמות גדולים ויוקרתיים לכשרות בד"ץ 'שארית ישראל' הליטאית. מדובר באולמות 'כתר הרימון' 'קונקרוד' ו'נאות ירושלים' שעזבו את כשרות הרב לנדא ל'שארית', עם כשרות נוספת של הגאון רבי פנחס לייבוש פאדווא מבד"ץ התאחדות קהילות היראים.

מדובר במעבר שני לאחר שהיה ניסיון לפני כמה חודשים למעבר האולמות הנ"ל של 'קהילות' ו'שארית' - שלא צלח. המעבר הוא דרמה של ממש בענף הכשרות, שכן עד היום רוב מוחץ של האולמות בעיר בני ברק היו בכשרות הרב לנדא.

הדבר יצר בלאגן גדול, שהרי מיד לאחר פטירת הגרמי"ל לנדא זצ"ל מונו שני רבנים: אחד חסידי, בנו של הרב זצ"ל, והרב שבח צבי רוזנבלט הליטאי - המכהן במקביל גם ב'שארית ישראל'.

ביומונים החסידים 'המודיע' ו'המבשר' מופיעים הבוקר מכתבים של ועד הכשרות של הרב לנדא בחתימת שני הרבנים שמסירים את הכשרות מהאולמות שעברו. בעיתון הליטאי 'יתד נאמן' אין שום אזכור למעבר האולמות.

הודעת רבני בני ברק

בנוסף, מופיע מכתב של רבני הקהילות החסידיות בעיר מכלל החוגים החסידיים שכותבים כי הם רואים זאת בחומרה רבה ומדובר במעבר שפוגע בצביון העיר ובכשרות הרב לנדא ומזהירים את הציבור שלא ייתן יד לפרצה.

הודעת רבני הקהילות בעיר

במקביל, הגרש"צ רוזנבלט כתב מכתב בו הוא מבהיר כי מעבר האולמות לכשרות 'שארית' נעשה נגד רצונו והוא מסיר את ידיו מהכשרות על האולמות הנ"ל. מכתבו של הרב רוזנבלט הוא דרמטי, שכן הוא עצמו מכהן כחבר בד"ץ בכשרות שארית ישראל.

כעת לכשרות הרב לנדא נותרו רק אולמות 'היכלי מלכות', 'כליל מלכות', 'גני הדקל', ו'רויאל יד עזרה', העומדים תחת השגחת הרב לנדא. רק לאחרונה נסגרו אולמי קונטיננטל, שהיו אף הם בכשרות הרב לנדא.

גורם בענף טוען בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הסיבה למעבר הם מחירי הבשר של הרב לנדא, שהם יקרים מאוד ביחס לכשרויות אחרות.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולראות האם המעבר ישפיע על הלקוחות או שמדובר רק במשהו זמני.

שארית ישראל כשרות הרב לנדא כתר הרימון אולמי קונקורד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד