י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הזוי

נשות הכותל ניסו להבריח ספר תורה; המאבטחים מנעו

באמצעות תייר אנונימי, נשות הכותל ניסו להבריח ספר תורה ששימש את הנשים בתוך התפילה המסורתית בכותל המערבי • אלא שגם הניסיון הזה נמנע על ידי מאבטחי הקרן למורשת הכותל • נשות הכותל הודיעו כי לא יתייאשו וימשיכו לנסות

נשות הכותל ניסו להבריח ספר תורה; המאבטחים מנעו
מחאה נגד נשות הכותל בראש חודש צילום: באדיבות המצלם

על פי הקרן למרושת הכותל, קבוצת נשות הכותל שהגיעו הבוקר לרחבת הכותל פנתה לתייר תמים וביקשה ממנו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי. לרוע מזלם, התייר נתפס בכניסה עם ספר התורה וכניסתו נמנעה.

בקרן ציינו כי לתפילת ראש חודש הגיעו כ-1,000 מתפללים אורתודוקסים ורק כ-30 נשים מקבוצת נשות הכותל. מנגד, נשות הכותל טענו כי הגיעו כ-200 מתפללות שהקדישו את תפילתן להחלמת הפצועים באירוע הטרור שהתרחש הלילה במונסי, ניו יורק.

יצוין כי בשבוע שעבר פנו בקרן למורשת הכותל המערבי ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות פעילות של נשות הכותל במהלך חג החנוכה. נשות הכותל פרסמו הודעה לתקשורת וקראו לנשות ציבור אשר הוזמנו להדלקת הנרות המסורתית בכותל המערבי להימנע מהשתתפות בטקס. בין היתר הן העבירו פנייה לשרה מירי רגב, השרה גילה גמליאל ולסגנית השר ציפי חוטובלי.
 
"אל מול מאמצים אדירים שמושקעים כל העת על מנת להותיר את הכותל כמקום משותף ומאחד לכל שבטי ישראל, פועלת קבוצה קטנה וקיצונית זו בכל דרך על מנת לזרוע מהומה ופילוג וחג חנוכה זה הוא עדות נוספת לכך", האשימו בקרן למורשת הכותל. בקרן ציינו כי, "מה שהחל בראשי חודשים הפך זה מכבר למתקפה תקשורתית עקבית על מנהגי הכותל המערבי, בכל הזדמנות שרקו ניתנת".

​נשות הכותל הגיבו לטענות הקרן למרושת הכותל: "כידוע, רב הכותל אינו מאפשר לנשים להשתמש במאות ספרי התורה הנמצאים ברחבת הכותל לשימוש ציבורי, ולכן לא נותרת בידינו ברירה אלא להביא ספר משלנו".

"לצערנו", הוסיפו נשות הכותל, "גם החודש, מאבטחי הכותל המערבי בהוראת רב הכותל, מנעו מאיתנו מלהכניס ספר תורה לעזרת הנשים בכותל, כאילו מדובר בפצצה. אנחנו נמשיך לעשות כל חודש מאמצים כדי להכניס ספר תורה, עד שננצח גם בזה".

נשות הכותל הרב שמואל רבינוביץ ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד