י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כך רדף החרדי אחר הדוקר

המלמד ממונסי מתאר את רגעי הדרמה • צפו

הרב משה קליין, מלמד בתלמוד תורה במונסי מתאר את הרגעים הדרמטיים בשיחה ל'בחדרי חרדים' • "הקהילה החרדית בשוק מהפיגוע, הרבה יהודים כבר מאמינים שאנחנו נמצאים בעיצומה של אינתיפאדה ממש" • וגם: צפו בתיעוד של הדוקר נמלט אל רכבו רגעים אחרי שניסה לטבוח

המלמד ממונסי מתאר את רגעי הדרמה • צפו
זירת האירוע צילום: באדיבות המצלם

הרב משה קליין, המשמש כמחנך בתלמוד תורה במונסי, מספר ל"בחדרי חרדים" על הפיגוע האנטישמי שאירע אתמול בלילה (מוצאי שבת) במונסי, שם נפצעו חמישה חרדים בתוך בית כנסת של הרבי מקאסאן, בעת שישבו לסעודת מלווה מלכה.

"הילדים מאד בטראומה מהפיגוע בג'רזי סיטי, שם נרצחו שני חרדים", מספר הרב קליין. "המחנכים פה קיבלו הדרכה מגורמי מקצוע איך לדבר עם הילדים כדי להרגיע אותם".

בינתיים מנסים להתאושש במונסי מהדקירות, אבל מי שתפס את הכותרות היה חרדי שרדף אחרי הדוקר וראה אותו נכנס לרכבו, התקרב למספר של הרכב ושמר אותו בזיכרון, ורץ מיד להתקשר למשטרה ולתת את מספר הרכב, מה שהביא למעצרו המהיר של הדוקר.

הרב משה קליין מסביר בשיחה ל"בחדרי חרדים" על הטראומה הקשה, "הקהילה החרדית במונסי בשוק מהפיגוע. ככשמעו על הפיגוע כמה בתי כנסת וחניות סגרו את הדלתות, אין יוצא ואין נכנס. לא ברור אם היה עוד בנאדם שעזר לטרוריסט, לכן פחדו שמישהו עדיין מסתובב ברחובות ורוצה לעשות רע".

לדבריו, "הרבה אנשים לא יצאו מביתם למשפחה המורחבת למסיבת חנוכה והחליטו להישאר בבית. כל האזור של פורשיי היה מלא עם עשרות רכבי הצלה ומשטרה, ממש זירת פשע. הסרטון של אנשי הצלה רצים עם אלונקות לזירה מזכיר לי סרטונים שראיתי כילד מהאינתיפאדה השנייה, לא האמנתי שאני אראה את זה בארצות הברית".

"הרבה יהודים כבר מאמינים שאנחנו נמצאים בעיצומה של אינתיפאדה ממש. פאוויי, פיטסבורג, ג׳רזי סיטי ועכשיו מונסי. רק בחנוכה דיווחו למשטרה על לפחות 8 מקרים של תקיפה על יהודים באזורים חרדים כמו בורו פארק פלאטבוש ואפילו מנהטן".

עוד הוא מוסיף לתאר באוזנינו, כי "בינתיים אימהות מנסות להרדים את הילדים הקטנים שפוחדים; ובכלל, לציבור החסידי - זאת כשהפצע של הפיגוע בג’רזי סיטי עדיין פתוח - ועכשיו עוד צרה כזאת; זה מאוד קשה".

הרב משה קליין. צילום: באדיבות המצלם

לסיום אומר הרב קליין, "מוסדות התורה הבטיחו אחרי הפיגוע בג’רזי סיטי להפעיל אמצעי אבטחה או מאבטחים בכניסות לבתי ספר, משהו שבציבור החרדי בניו יורק לא מוצאים הרבה. כעת יזדרזו עם זה, אבל זה לא יעזור. כי אי אפשר לשים על כל בית יהודי או חנות מאבטחים חמושים, הרשויות צריכות לטפל בחומרה ולמגר את התופעה".

כזכור, חמישה חרדים נדקרו במוצאי שבת במסיבת חנוכה במונסי, אחד מהם במצב אנוש. אדם אפרו-אמריקני שכיסה את פניו בצעיף, נכנס חמוש במצ'טה לבית הכנסת של הרב רוטנברג, האדמו"ר מקוסון-פארשעיי, בשכונת פורשיי במונסי והחל לדקור אנשים.

עדי ראייה סיפרו כי החשוד נמלט ברכב שם חיכה לו נהג בתוך הרכב, הדוקר לא אמר דבר לפני שהחל בהשתוללות ולא צעק או קילל תוך כדי הדקירות. כוחות הצלה גדולים יחד עם כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום. לפחות קורבן אחד נדקר בחזהו ונמצא במצב אנוש. בנוסף, עוד שלושה פצועים בדרגות שונות.למשטרה יש את תיאור הרכב כולל מספר הרכב, והיא ניהלה מצוד גדול אחר הרכב. אחר Yeshiva world news מדווח כי המשטרה בקשר עם אביו של הדוקר. כמו כן, המשטרה עצרה חשוד בניו יורק שדומה לתיאור של הדוקר. אנא התפללו לרפואת יוסף בן פרל, ושלמה בן ויטל.

אירוע הדקירות במונסי אינתיפאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד