כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ועדת פלסנר פתחה דיוניה • נתניהו: "אנו נכונים למשימה"

הועדה לקידום השוויון בנטל פתחה את הדיונים ללא נציג חרדי • ראש הממשלה: "צריך פתרון הדרגתי. שוויון בנטל גם לערבים. מזמין את כל הסיעות להצטרף"

יוחנן פלסנר, צילום:פלאש 90
יוחנן פלסנר, צילום:פלאש 90

היום (ב) נפתחו באופן רשמי דיוניה של הוועדה לקידום השוויון בנטל, ובשמה המוכר יותר 'ועדת פלסנר'. הועדה מונה מלבד הפוליטיקאים גם נציגי ציבור: ראש אכ"א לשעבר אלוף (במיל.) יהודה שגב, פרופסור ידידיה שטרן, עו"ד יעקב וינרוט, פרופסור יפה זילברשץ ויואב קיש, ממנהיגי מחאת הפראיירים.

המפלגות החרדיות כבר הודיעו על החרמתה של הועדה והן לא משתתפות בה. למעשה עו"ד וינרוט הוא הנציג החרדי היחיד בועדה, אך משום מה גם הוא נעדר מהישיבה הראשונה, אולי בשל רצונו לגשש קודם לאן נושבת הרוח בועדה, והאם ברצונה למצוא פתרון של אמת.

ראש הממשלה פתח את הישיבה: "לפני שבועיים היינו באולם הזה, שאול מופז ואנוכי, כדי להודיע על הקמת ממשלת האחדות הלאומית הרחבה. הסעיף הראשון בהסכם האחדות היה להביא חלופה לחוק טל. קודם לכן, בינואר השנה, עוד לפני פסיקת בג"ץ, אמרתי בכנסת שנביא פתרון טוב וצודק יותר לחוק טל. היום אני מתכבד לפתוח את ישיבתה הראשונה של ועדת קש"ב, הועדה לקידום השוויון בנטל. היום נתחיל בדיונים שבסופם נחוקק חוק חדש, חוק קש"ב.

"אני מאמין שארבעה עקרונות מרכזיים צריכים להנחות אותנו: קודם כל חלוקה שווה של הנטל. שנית, הדרגתיות בביצוע. שלישית, יהודים וערבים כאחד. רביעית, לעשות כל זאת בלי לשסות ציבור בציבור. ועדת קש"ב תקשיב לקולות רבים ויש הרבה קולות בעם. היא מורכבת מנציגי סיעות הקואליציה ויועצים חיצוניים.

"בהזדמנות זאת, אני מזמין את נציגי כל סיעות הקואליציה להצטרף לדיונים. בשבועות הקרובים חברי הוודעה ייפגשו בתדירות גבוהה בכדי להביא פתרון צודק יותר לחברה הישראלית. בשם כולנו, בשם אזרחי ישראל, אני מאחל לכם ולנו הצלחה גדולה. הזמן קצר מאוד והמלאכה מרובה. צריך להקשיב, לדון, להציע, להחליט ולחוקק. כל זה בטווח זמן של כמה שבועות. אנו נכונים למשימה", סיים נתניהו את דבריו.
פלסנר ועדה גיוס חוק טל בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד