י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הדוקר נעצר מכוסה בדם

מה הוא שכח לציין? המושל הגיע לזירת הפיגוע ונועד עם האדמו"ר

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו הגיע לביקור בזירת הפיגוע בה נדקרו חמישה חרדים במוצאי שבת בשעת מלווה מלכה ונפגש עם האדמו"ר מקוסון בביתו • המושל "שכח" לציין כי בראשון לינואר יכנס לתוקפו חוק שיוביל לכך כי עצורים בגין פשעי שנאה, ישוחררו ללא כל ערבות

מה הוא שכח לציין? המושל הגיע לזירת הפיגוע ונועד עם האדמו"ר
הדוקר ממונסי צילום: באדיבות המצלם

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו הגיע לביקור בזירת הפיגוע שבו נדקרו חמישה חרדים במוצאי שבת בזמן מלווה מלכה, ונפגש עם האדמו"ר מקוסון בביתו. בביקור הבטיח המושל כי תתגובר האבטחה על מוסדות יהודיים, אך שכח לציין כי בקרוב יינתנו הקלות למבצעי פשעי שנאה.

שמו של הרוצח תומס גראפטון, משכונת גרינווד בניו יורק. הוא נעצר כשהוא כולו מכוסה בדם, והוא יועמד לדין באשמת חמישה נסיונות רצח.

קואומו אמר היום (ראשון), כי הדקירה בביתו של הרב, בה נפצעו חמישה אנשים, הייתה עדות ל"סרטן בגוף הפוליטיקה". הוא אמר שההתקפה הונעה על ידי חוסר סובלנות וכינה זאת מעשה "טרור פנים".

המושל בבית הרבי צילום: באדיבות המצלם

"זו תקופה בלתי סובלנית בארצנו" אמר לעיתונאים מחוץ לבית הרב ביום ראשון בבוקר. "אנו רואים כעס, אנו רואים שנאה מתפרצת."

אך הוא שכח לספר לבני הבית, כי הוא עצמו חתם לפני מספר שבועות על "חוק רפורמת הערבות", שיכנס לתוקף ב -1 בינואר, עם החוק החדש הזה, כמעט כל מעצרי "פשע שנאה" ישוחררו ללא כל ערבות.

חוק הערבות החדש יבטל מעצר לפני משפטים וערבות במזומן בכ - 90 אחוז מהמעצרים. בשאר המקרים, שופטים יחליטו על האופציה לקבוע ערבות במזומן. בעוד שהרפורמות היו אמורות לכלול פשעים לא אלימים בלבד, גורמים באכיפת החוק אמרו שזה לא היה המקרה בגרסה הסופית של החקיקה, וגם פשעי שנאה יכנסו לחוק.

כך שאם עליית מקרי התקיפה האנטישמיים בניו יורק, לא ברור האם שוטרים יעצרו בכלל פרחחים אלימים, כי גם ככה הם ישוחרר מהר מאד.

השוטרים שעצרו את הדוקר. צילום: באדיבות המצלם

מונסי פיגוע פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד