י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיגוע במונסי

לאחר הדקירות חוגגים בבית האדמו"ר • צפו

שעה קלה לאחר הפיגוע הקשה במונסי, התקבצו בביתו של האדמו"ר מקאסאן-פארשעיי חסידים ועוברי אורח וחגגו את חג החנוכה • צפו

לאחר הדקירות חוגגים בבית האדמו"ר • צפו
זירת הפיגוע במונסי צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר הודה להקב"ה על כך שניצל בעקבות אירוע הטרור שהתרחש הלילה (ראשון) במונסי ובו נדקרו חמישה יהודים חרדים שהתאספו למסיבת חנוכה בביתו של האדמו"ר מקאסאן-פארשעיי.

כזכור, חמישה חרדים נדקרו במוצאי שבת במסיבת חנוכה במונסי, אחד מהם במצב אנוש. אדם אפרו-אמריקני שכיסה את פניו בצעיף, נכנס חמוש במצ'טה לבית הכנסת של הרב רוטנברג - האדמו"ר מקוסון-פארשעיי - בשכונת פורשיי במונסי והחל לדקור אנשים.

לאחר שדקר חמישה חרדים, החשוד נמלט ברכב, הדוקר לא אמר דבר לפני שהחל בהשתוללות ולא צעק או קילל תוך כדי הדקירות. כוחות הצלה גדולים יחד עם כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום.

לפחות קורבן אחד נדקר בחזהו ונמצא במצב קשה. בנוסף, עוד ארבעה פצועים נמצאים בדרגות שונות. למשטרה היה את תיאור הרכב כולל מספר הרכב, והיא ניהלה מצוד גדול אחר הרכב.

בינתיים מנסים להתאושש במונסי מהדקירות, אבל מי שתפס את הכותרות היה חרדי שרדף אחרי הדוקר וראה אותו נכנס לרכבו, התקרב למספר של הרכב ושמר אותו בזיכרון, ורץ מיד להתקשר למשטרה ולתת את מספר הרכב, מה שהביא למעצרו המהיר של הדוקר.

הרב משה קליין, מחנך בתלמוד תורה מקומי במונסי, אמר ל"בחדרי חרדים". כי "מוסדות התורה הבטיחו אחרי הפיגוע בג’רזי סיטי בו נרצחו שני חרדים להפעיל אמצעי אבטחה או מאבטחים בכניסות לבתי ספר, משהו שבציבור החרדי בניו יורק לא מוצאים הרבה. כעת יזדרזו עם זה, אבל זה לא יעזור. כי אי אפשר לשים על כל בית יהודי או חנות מאבטחים חמושים, הרשויות צריכות לטפל בחומרה ולמגר את התופעה".

מונסי חנוכה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד