י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בתיעוד

הראש"ל הדליק נר חנוכה עם בני גנץ ותקף

הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף הדליק הערב כמידי שנה את הנר השמיני של חנוכה. אל הראש"ל נלווה יו"ר כחול לבן בני גנץ והגר"י יוסף ניצל את ההזדמנות ותקף אותו על קמפיין הבחירות האחרון של מפלגתו • צפו

הראש"ל הדליק נר חנוכה עם בני גנץ ותקף
הראש"ל הגר"י יוסף ובני גנץ בכותל צילום: הקרן למורשת הכותל

כמידי שנה, הדליק הערב (ראשון) הראשון לציון הגר"י יוסף את הנר השמיני והאחרון של חנוכה, כשיחד איתו בהדלקה המסורתית ברחבת הכותל השתתף גם יו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ. הגר״י יוסף ניצל את ההזדמנות ותקף את גנץ על קמפיין הבחירות הקודם.

הראשון לציון הגר״י יוסף אמר בתום הטקס, "אני מברך את כל הנפגעים בפיגוע במורסי. אנחנו מתפללים לרפואה שלמה של כל הפצועים. ונזכה כולנו לגאולה שלמה. שכולם יעלו לארץ ישראל ויחזקו את הדת כאן בארץ ישראל. בכל ההיסטוריה של עם ישראל היו שתי סוגי מלחמות. האחת, בה רצו להשמיד אותנו כמו השואה הנוראה. והשנייה, בה היתה מלחמה על הרוח, לא להרוג אותנו, רצו להשכיח תורתנו״.

״ברוך השם עם ישראל חזר לארצו וחי וקיים, וכל זה בזכות התורה הקדושה, שמרנו על התורה והמצוות, לא ככל העמים. עם ישראל הוא עם מיוחד, עם של הקב"ה. לכן שרדנו את כל המלחמות״. הוסיף הראשון לציון והתייחס לשיח במערכת הפוליטית כשאמר כי ״צריך לחזק את האחדות בעם ישראל, כולנו עם אחד, כולנו אחים, אסור שיהיה פילוג בעם ישראל, אסור שתהיה הסתה בעם ישראל. כולנו עם אחד. "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". הדרך שלנו זה לקרב את עם ישראל״.

חה"כ בני גנץ אמר ״אנחנו ניצבים למרגלות הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, המקום שמחבר אליו את כל עם ישראל מכל מקום בעולם מכל מקום בארץ, בכל צורה של אמונה. הקיר הנפלא הזה הוא קיר שיש בו לבנים, שונות בגודל, בצורה, ובצבע כמו עם ישראל כולו. נתברך כולנו, כל אחד מאיתנו הוא כמו אבן מאבני הכותל שמאירה את אורה. נאיר כולנו יחד כאבוקה. אור גדול, אור של אחדות במדינת ישראל״.

לדברי גנץ, ״ככל שנדע להקשיב אחד לשני, לכבד את השני, להיות סובלניים אחד כלפי השני. כך נחיה בתורתנו וכעם אחד בתוך עמנו. נאחל הבראה שלמה לכל הפצועים, נחזק את ידיד חיילי צה"ל המגינים עלינו הם המכבים של היום הזה. תשמרו על עם ישראל ועל מדינת ישראל״.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד