י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ומי יירש את נתניהו

סקר מנדטים אחרי הקרב בליכוד: אין חדש

אחרי שנתניהו ניצח בקרב על ראשות 'הליכוד', ב'ערוץ 12' הזמינו סקר כדי לבחון אם חל שינוי במפת המנדים והגושים, אולם מסתבר שאין חדש תחת השמש - ומה שהיה הוא שיהיה | בתוך כך, 'בערוץ 13' ערכו סקר מי היורש האלטרנטיבי אחרי נתניהו - לא גדעון סער ולא ישראל כץ

סקר מנדטים אחרי הקרב בליכוד: אין חדש
פלאש 90

קצת יותר מחודשיים לבחירות לכנסת ה-23, ומסקר מנדטים שערכו ב'ערוץ 12', נראה כי הפלונטר הפוליטי המלווה אותנו כבר שתי מערכות בחירות, הולך להמשיך איתנו גם במערכת בחירות זו.

על פי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום, 'כחול לבן' הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם 34 מנדטים, כשמיד אחריה 'הליכוד' עם 32 מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים כמו גם 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן ששומרת על כוחה עם 8 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש במעט ומקבל 15 מנדטים, ש"ס עם 8 לעומת 9 בבחירות האחרונות, ו'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

'הימין החדש' של בנט ושקד עם 5 מנדטים, 'העבודה גשר' עם 5 מנדטים, 'המחנה הדמוקרטי' עם 4 ואיחוד מפלגות הימין כולל 'עוצמה יהודית' עם 4 מנדטים אף היא.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 56 מנדטים, עוד השמאל-ערבים עם 56 מנדטים גם הוא וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים, עם 8 מנדטים.

על השאלה "מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?".

40% השיבו כי בנימין נתניהו, 38% סבורים שבני גנץ מתאים יותר, אף אחד מהם - 16%, לא יודע - 6%.

השבוע, צפוי ראש הממשלה לבקש מהכנסת חסינות מפני העמדה לדין בתקופת כהונתו. מבין הנשאלים, 33% תומכים, 51% מתנגדים ו-16% לא יודעים.

הסקר נערך ע"י מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע, בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 507 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+, מועד איסוף הנתונים: 29 בדצמבר 2019.

בתוך כך, לאחר הניצחון המוחץ של בנימין נתניהו בפריימריז לראשות 'הליכוד', הזמינו ב'ערוץ 13' סקר שבדק, מי הוא היורש המוביל אחרי עידן נתניהו. ומסתבר שהמוביל בפער ניכר על פני חבריו, הוא דווקא הח"כ החדש יחסית ניר ברקת עם 45% אחוזי תמיכה, אחריו הרחק - השר ישראל כץ עם 10%, ח"כ גדעון סער 5.5%, השרה מירי רגב עם 3.2%, ו-29% ממשתתפי הסקר מעדיפים מועמד אחר על פני אלה.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-23 בחירות 2020 ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד