י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בעד פעמיים" • צפו

מבוכה למפלגה: כך תמך נציג ש"ס ברמת גן בחילולי השבת בעירו

"בעד פעמיים": באופן תמוה למדי נציג ש"ס ברמת גן וסגן ראש העיר מטעמה, דוד מנחם, הצביע אתמול בעד הפעלת מערך התחבורה הציבורית בשבת ברמת גן - מערך שדורס את הסטווס קוו ברגל גסה ואותו מקדם ראש העיר כרמל שאמה הכהן • צפו בתיעוד שמביך את התנועה

מבוכה למפלגה: כך תמך נציג ש"ס ברמת גן בחילולי השבת בעירו
אוטובוסים צילום: pixabay

מבוכה לש״ס: כחצי שנה לאחר שראש העיר אישר בפעם הראשונה את מערך האוטובוסים הפועלים בשבת, מועצת העיר אישרה אמש את התקציב להפעלת המיזם גם לשנה הבאה. כאשר באופן תמוה למדי - התכנית נתמכה גם על ידי הסגן החרדי.

בסרטון נראה דוד מנחם, נציג סייעת ש"ס המקומית ברמת גן, מבהיר כי הוא "מצביע פעמיים בעד". כאשר קודם לכן שותפו לסיעה עו"ד זוהר ישרים, הודיע כי הוא מצביע נגד התקציב - בשל חילולי השבת. יוזכר כי עו"ד ישרים פרש מוקדם יותר השנה מהקואליציה העירונית של כרמל שאמה הכהן, שכידוע הוביל את חילולי השבת בעירו.

המדובר הוא בהצבעה על תקציב שבו נכללים בין היתר 2.5 מליון שקל שמטרתם להפעיל את מערך האוטובוסים 'סבבוס' שיפעל בכל השבתות וירמוס אותה בראש חוצות. מערך שישודרג ויכלול בין היתר טיולים לצפון עבור תושבי העיר, שיתקיימו אחת לחודש.

כזכור, לפני למעלה מחצי שנה, בעקבות החלטתו השערורייתית של ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, להפעיל את התחבורה הציבורית בשבת תוך פריצת הסטטוס קוו בעיר - עלו הגאון רבי יוסף ניסן, מרבניה הבולטים של רמת גן, ונציג ש"ס בעיר סגרה"ע מנחם דוד, למעונו של נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן כדי לקבל את הנחייתו והדרכתו כיצד לנהוג.

'בחדרי חרדים' פרסם אז, כי נשיא המועצת הביע את כאבו הגדול נוכח המגמה המסתמנת לפריצת חומות השבת ברמת גן ובערים נוספות ברחבי הארץ, וזעק: "איך יהודי יכול לפעול לחילולי שבת? הלא כל ההצלחה של האדם תלויה בשבת".

נשיא המועצת שמע מהנוכחים את השתלשלות האירועים ברמת גן ואמר כי ברצונו לדון עם יו"ר התנועה השר אריה דרעי בהיבטים השונים, ובימים הקרובים יקבל את החלטתו לגבי המשך הישארות ש"ס בקואליציה ברמת גן. אלא שמאז לא התקבלה החלטה. 'בחדרי חרדים' יוסיף לעדכן.

מטעמו של דוד מנחם נמסר: "ציבור יקר. רק הבוקר התברר לי שכבר אתמול הציגו באופן מעוות צילום של כדקה מההצבעה על התקציב לשנת 2020,שם אני מצביע בעד ובאמצעותו מנסים להציג מצג כוזב כלפי,כאילו שאני בעד תיקצוב נסיעות לים בשבת בעוד שלא צריך להיות חוכמולוג גדול לדעת שאני נגד לחלוטין".

"המעשה הינו מעשה ציני של גורמים באופוזיציה,אשר נסחפים ומעוותים את העובדות,מתוך ייאושם ותיסכולם שהם נזרקו לאופוזיציה והכל על מנת לנסות להטיל בי דופי שלא כדין תוך ניצול עובדות באופן לא ראוי. ברור לחלוטין ולא צריך להיות חוכמולוג גדול לדעת שאני נגד תחבורה ציבורית בשבת ונגד תיקצוב מימון לכך,בדיוק כפי שבעבר התנגדתי לתחבורה ציבורית בשבת ולמימון הנסיעות בשבת וכשם שגם היום אני נגד.

"אדגיש ואבהיר, כי אתמול הייתה ישיבת ועדת כספים בה השתתפתי ולא דובר כלל על עניין זה וכאשר החלה ישיבת מועצת עיר בנושא התקציב,הרי שבשל עניינים מסוימים יצאתי מהמועצה למשך כשעתיים וחזרתי להצבעה לקראת סוף הערות האופוזיציה.

"לאחר מכן,כאשר הגיעה ההצבעה על התקציב,ברור שאני הייתי עם הקואליציה בעד אישור התקציב ונגד עמדת האופוזיציה, כאשר לא הייתי ער ולא הייתי מודע לעניין תקצוב התחבורה ציבורית בשבת,אחרת שבוודאי הייתי מביע את הסתייגותי מסעיף אישור המימון במסגרת התקציב.

"חבל עד מאוד,שהנואשות של חברי האופוזיציה מגיעה לשפל שכזה, כאשר הם מעלימים מהציבור את העובדה בה אפשר להיווכח מעיון בכל ישיבת מועצת העיר לפיה הייתי חסר בישיבת המועצה כשעתיים וחצי והגעתי מאוחר וכי בכל זמן היותי בישיבת מועצת העיר לא דובר על מימון תחבורה ציבורית בשבת,כך שלא הייתי ער לזה,וכאמור לעיל,לו הייתי ער לזה הייתי מביע הסתייגות חמורה ביותר מכך.

"חבל עד מאוד,שגורמים שונים באופוזיציה נמצאים בשפל כה גדול אשר מוביל אותם להעלים מהציבור את מלוא העובדות,ו הכל בשל תסכולם שאני סגן ראש עיר, והם מחפשים את עצמם... באופוזיציה.
אבקש מכל מי שקורה הודעה זו שיפיץ את ההודעה על מנת שהציבור ידע את האמת.

רמת גן חילולי שבת שאמה הכהן דוד מנחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד