י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יצא בריא באופן נדיר

גילתה תושייה והצילה את חיי בעלה

תושיה של אשה תושבת אשדוד, הצילה את חיי בעלה שלקה בהתקף לב חמור • פרופ' אלי לב, מנהל המחלקה הקרדיולוגית ב'אסותא אשדוד': "נדיר שאדם אחרי התקף לב כה קשה ואחרי תרדמת של כמעט שבועיים, אין כל פגיעה"

גילתה תושייה והצילה את חיי בעלה
בית חולים. אילוסטרציה צילום: unsplash

חייו של זיו שמיט, תושב אשדוד בן 52, ניצלו בזכות תושייתה של אשתו ובזכות הטיפול המוצלח לו זכה לאחר מכן ב'אסותא אשדוד'. אשתו, ויקטוריה, הבחינה בו חוזר הביתה ממכון הכושר וחשדה שמשהו אינו כשורה. החשד התאמת, והיא זכתה להציל את חייו.

"בעלי חזר כמו בכל יום שישי ממכון הכושר", מספרת ויקטוריה. "הוא אדם בריא, שומר על כושר ובלי כל עבר רפואי, אך הפעם משהו היה מוזר. הוא נכנס הביתה ושמתי לב שהוא 'לא מה שהוא'. שאלתי מה קרה לו והוא הגיב שהכל בסדר, רק צריך להשתעל. הוא ניגש לשירותים, התכופף לאסלה כמבקש להקיא, ואני שהלכתי אחריו שמתי לב שהוא נופל לפתע".

ויקטוריה לא איבדה עשתונות. היא השכיבה את בעלה והחלה בעיסויים. ביד השניה משכה אליה את הטלפון והתקשרה למד"א, אך כל העת המשיכה לעסות. "בלי שיש לי רקע בעזרה ראשונה. אולי בגלל שכך היה זכור לי שראיתי בסרט..."

כונני מד"א שנענו לקריאה המשיכו במאמצי ההחייאה שנמשכו דקות ארוכות בדירה, תוך מתן מכות חשמל. בהמשך הועבר זיו לבית החולים 'אסותא אשדוד' שם אובחן מיידית כי הוא לקה בהתקף לב. זיו הובהל לחדר הניתוח שם בוצע בו צינתור מיידי.

בימים הבאים הוא קורר, אך שכב במשך 11 יום, כמעט שבועיים, כשהוא מונשם ומורדם. החשש של בני המשפחה היה שהתקף הלב גרם לארוע מוחי ולפגיעה חסרת תקנה. אך לאחר יותר משבוע החלו בבית החולים להעירו בהדרגה, ולהפתעת כולם הוא התעורר וחזר להכרה מליאה. בהמשך הועבר לשיקום וכעת הוא כבר שב הביתה עם המלצה לשמור על הלב אך בבריאות תקינה.

פרופ' אלי לב, מנהל מערך הלב ב'אסותא אשדוד' אומר כי "אכן, מדובר במקרה נדיר ומיוחד. נדירים המקרים שבהם הלב מפסיק לפעול כמו במקרה זה, והחולה חוזר לבריאות ולשגרה. היה כאן שילוב מוצלח ונדיר שבו כל החוליות פעלו היטב, החל מהאשה שפעלה כראוי ברגעים הראשונים, אנשי מד"א שעשו את הפעולות הנחוצות ביעילות, המשך בזיהוי הנכון והמהיר בחדר המיון, וכלה בצינתור המוצלח. הטיפול המושלם והיעיל לאורך כל שרשרת הפיקוד הצליח להציל את חייו של זיו, כשאין ספק שבאם אחת מהחוליות לא היתה מתפקדת כראוי – הפגיעה היתה בלתי נמנעת".

ואילו לויקטוריה, האשה שזכתה להציל את בעלה, יש מסקנה משלה. אחרי הבעת התודה לפרופ' אלי לב וליניב שמיס פראמדיק מד"א היא אומרת ש"בעקבות המקרה, אני מבקשת ללמוד עזרה ראשונה ולהתנדב במד"א. הידע בזה כפי שנוכחתי מציל חיים".

אסותא צינתור מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד