י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המערכת הפוליטית תוקפת

נתניהו לקראת הדיון בבג"ץ: "מי שיחליט זה רק העם" • צפו

מחר ידון בג"צ בשאלת יכולתו של בנימין נתניהו, להרכיב את הממשלה לאחר הבחירות מבחינה משפטית, לקראת הדיון מפרסם נתניהו סרטון בו הוא מבהיר כי "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה רק העם ולא אף אחד אחר" | לאור דיווח לפיו נתניהו כבר הניח בקשת חסינות בפני הכנסת, בשמאל תוקפים ויוצאים לקרב כדי למנוע זאת

נתניהו לקראת הדיון בבג"ץ: "מי שיחליט זה רק העם" • צפו
נתניהו על רקע מעריציו בחדרה צילום: מתוך הפייסבוק של רה"מ

לקראת הדיון שצפוי להתקיים מחר (שלישי) בו שופטי בג"ץ, יפסקו, האם ראש הממשלה יכול להרכיב ממשלה לאחר שהוגשו נגדו שלושה כתבי אישום, בגין שוחד מרמה והפרת אמונים, ראש הממשלה יוצא למתקפה.

הערב היה צפוי ראש הממשלה לכנס הצהרה לתקשורת, אלא שבדקה ה-90 נמסר מלשכתו כי ההצהרה מובטלת, במקומה הפיץ נתניהו סרטון, בו הוא הבהיר לקראת הדיון כי רק העם יכול להחליט מי ינהיג את העם.

לדברי נתניהו, "יש מי שמנסים לגרור את בית המשפט העליון לתוך המגרש הפוליטי כדי שיכפיש ויסכל משפטית את המועמדות שלי לראשות הממשלה. אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט העליון של מדינת ישראל יפול לתוך המלכודת הזאת. בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה רק העם ולא אף אחד אחר. כך תמיד היה וכך תמיד יהיה".

בתוך כך, הפרשן רביב דרוקר פרסם הערב ב'ערוץ 13', כי ראש הממשלה כבר פנה ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, בבקשת חסינות, אולם בסביבתו של נתניהו הכחישו את הדיווח.

כך או כך, הפוליטיקאים משמאל כבר החלו להתנפל במתקפות וגם החלו לפעול לסיכול מתן החסינות.

מ'כחול לבן' נמסר כי עקב כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש בקשת חסינות מפני העמדה לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הודיע ח"כ אבי ניסנקורן כי הוועדה המסדרת תכונס ביום רביעי לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת.

ב'כחול לבן' אף הפיקו סרטון ובו ציטוטים מראיונות שהעניק נתניהו בהן הבהיר כי לא יבקש חסינות מהכנסת שכותרתו "חסינות לפני הכל".

יו"ר 'העבודה גשר' ח"כ עמיר פרץ: "לא נתניהו הוא זה שזקוק לחסינות. מעמד הביניים והזוגות הצעירים זקוקים לחסינות, מיליון ילדים החיים מתחת לקו העוני זקוקים לחסינות מפני המדיניות חסרת הלב שלו, הקשישים שבוחרים בין אוכל ותרופות הם שזקוקים לחסינות. החברה הישראלית כולה צריכה חסינות מפני נתניהו", את הדברים אמר בתגובה לדיווחים כי נתניהו הגיש בקשת חסינות מהכנסת והוסיף, "במקום זאת, אדם עם כתבי אישום נאבק כדי למלט עצמו מדין בכל מחיר. העבודה גשר תתנגד למחטף הזה".

יו"ר 'המחנה הדמוקרטי' ח"כ ניצן הורוביץ הגיב לבקשת החסינות של נתניהו ואמר: "רק עבריין, פושע נמלט, מחפש חסינות ולא מוכן לעמוד לדין בבית המשפט. בקשת החסינות היא הודאה באשמה. לא ניתן לנתניהו לחמוק מהדין ולשים את עצמו מעל החוק. קורא ליו"ר הכנסת אדלשטיין לאפשר דיון בעניין בוועדת הכנסת כדי שניתן יהיה לדחות את בקשת נתניהו ולקיים את המשפט".

בנימין נתניהו כתב אישום נגד נתניהו חסינות מפלגת כחול לבן דיון בבג''צ דיון בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד