י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
איש לא נחלץ לעזרתו • צפו

בגלל הכיפה: השחור התנכל ליונתן ברכבת. צפו

יונתן הרצפלד, סטודנט יהודי צעיר שנסע ברכבת בניו יורק כשכיפה לראשו, היה נתון להתנכלות מצידו של גבר שחור שניסה להתקרב אליו ולתקוף אותו כשהוא מסמן לגבי הכיפה שעל ראשו | גם אחרי שירד בתחנה, השחור דלק אחריו ויונתן זעק לעזרה, אך איש לא נחלץ לעזרתו • צפו ברגעי האימה ברכבת ומחוצה לה

בגלל הכיפה: השחור התנכל ליונתן ברכבת. צפו
השחור שתקף את יונתן הרצפלד צילום: צילומסך

שוב תקיפה של יהודי חובש כיפה בניו יורק.

סטודנט יהודי חובש כיפה באוניברסיטת סטוני ברוק, יונתן הרצפלד, נסע ביום ראשון ברכבת בין גרנד סנטרל לכיכר טיימס, כאשר לדבריו אפריקני-אמריקני החל להתנכל אליו על כך שחבש כיפה.

יונתן תיאר את המקרה בדף הפייסבוק שלו וכתב, "רק החלפתי רכבות ברכבת התחתית בגראנד סנטרל, כיוון שהיה ברור שאני יהודי בגלל שאני חובש כיפה. האיש השחור רדף אחרי, צעק על הכיפה שלי וצייר מעגל באוויר בהתייחס לכיפה שלי ואמר "מה יש לך על הראש". כולם עמדו וצפו ולא עשו דבר בזמן שצרחתי לעזרה, הגרוע מכל היה שגברת אחת צעקה עליי ואמרה לי שאני אשם מכיוון שתעדתי את פשע השנאה".

יונתן התחיל להסריט וברח מהאיש תוך כדי קריאה לעזרה 'help' כפי שנשמע בסרטון, אולם איש לא נחלץ לעזרתו, עד שהצליח בכוחות עצמו להיבלע בין האנשים בתחנה, כשלאחר מכן הוא נעמד ומספר בדמע את אשר חווה.

למרות שלא מדובר בתקיפה פיזית כי אם מילולית, הסיטואציה כפי שניתן לראות בתיעוד, נראית מלחיצה. 

תלונה הוגשה למשטרה.

יצוין כי זהו המקרה העשירי של תקיפה נגד יהודים תוך שבוע בניו יורק, בנוסף לחמישה חרדין שנדקרו במוצאי שבת במונסי, אחד מהם עדיין מאושפז במצב אנוש.

תקיפה אנטישמית הותקף ברכבת אפרו אמריקני חובש כיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד