כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

מיהו המשקיע האמיתי ב'קול ברמה'?

'הרשות השניה' חוקרת: האם יש בסיס לטענות על אי סדרים ברדיו 'קול ברמה', מי הם המשקיעים העומדים מאחורי התחנה, והאם הסתתר שותף סמוי במכרז? • הסיפור שמסעיר את התחנה, בפרסום ראשון

השותפים, בימים טובים יותר. אריאל קוניק (מימין). צילום: יוסי שחר
השותפים, בימים טובים יותר. אריאל קוניק (מימין). צילום: יוסי שחר

מאבקי השליטה ברדיו 'קול ברמה' עולים שלב: כזכור דיווח אתר 'בחדרי חרדים', בחשיפה בלעדית, על מאבקי השליטה ברדיו, ועל כוונת השותפים להיפרד זה מזה, עקב חילוקי דעות מהותיים ביניהם.

התפצלות ברמה • פרסום ראשון

אך מתחקיר שערך אתר 'בחדרי חרדים' עולה תמונה עגומה בהרבה.

תחילה הקדמה קצרה: לפני כשנה זכתה קבוצת 'קול ברמה' במכרז שקיימה הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה להפעלת תחנת רדיו ספרדית-חרדית. בעלי השליטה בקבוצה היו שלושה משקיעים: אריאל קוניק, מאיר עמר מצרפת וגבי אדרי.

השותפים יצאו לדרך, ההכנות הושלמו - ותחנת הרדיו החלה לשדר. לטענת גורמים בתחנה, התחנה עלתה על דרך המלך, וזוכה להאזנה של מאות אלפי מאזינים.

אלא שעד מהרה החלו החריקות בקרב הנהלת הרדיו. משה חדיף, הנמצא בקשרי ידידות עם יעקב אדרי, החל לפנות אל העובדים בתחנה, ולחלק להם הוראות. לטענתו, הוא מנחית את ההוראות בשמו של גבי אדרי, מבעלי השליטה.

אלא שלטענת גורמים בתחנה, חדיף הוא בעצם השותף האמיתי, בעוד השותף המופיע במסמכי המכרז הוא אדם שהוצב כדי שיעמוד במקומו בחזית. לטענה זו ישנן מספר הוכחות, הנמצאות בידי מערכת 'בחדרי חרדים'.

וכאן מתחילה הפרשה להסתבך: ברגע שנודע למנכ"ל הרדיו, אריאל קוניק, על התערבותו של חדיף בניהול המערכת, ועל כך שיש יסוד סביר להניח כי הוא בעצם בעל שליטה בשל חלק ממניות הרדיו - פרצה 'מלחמת עולם'.

המנכ"ל סירב לשתף פעולה עם ההוראות אותן הנחית חדיף לעובדים. טענתו של קוניק הייתה ברורה: אין מקום למי שאינו רשום כמנהל להתערב בניהול הרדיו. יתירה מכך, המנכ"ל אריאל קוניק, הוא משלושת בעלי השליטה ברדיו, ולדברין לא נכנס לשותפות עם חדיף, אלא עם אדרי ועמר.

גורמים פוליטיים שניסו לפשר בין השותפים נחלו אכזבה קשה. היריבות המשיכה וביתר שאת.

בשבועות האחרונים ניסה יעקב אדרי ליזום מהלך, שבסופו יודח אריאל קוניק מתפקיד מנכ"ל הרדיו (ויישאר רק בעמדת משקיע). אלא שחוק 'הרשות השניה לרדיו ולטלוויזיה' קובע חד-משמעית: מנכ"ל רדיו חדש לא יודח מתפקידו במהלך השנתיים הראשונות לכהונתו. כיוון שכך, המהלך לא צלח, לפי שעה.

בימים האחרונים פתחה 'הרשות השניה לרדיו ולטלוויזיה' בחקירה מקיפה בגין הטענות לאי סדרים בהנהלת הרדיו. הרשות בודקת מי הם המשקיעים העומדים מאחורי התחנה, והאם הסתתר לו שותף סמוי במכרז, מבלי שהוצהר על כך במסמכים הרשמיים.

משה חדיף, אומר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "הכל שקר וכזב. אני הייתי נציג של הבעלים, ופרשתי מעבודתי בניהול ברדיו לפני כחודשיים. מי שמנהל את הרדיו עכשיו הם הבעלים אדרי ועמר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד