כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במעמד סיום הש"ס בבעלזא

הראש"ל: החסידים עושים דברים גדולים. צפו

אורח מפתיע בסיום הש"ס בחצר חסידות בעלזא - הראשון לציון  הגר"י יוסף שנשא דברים לכבודה של תורה • במרכז המעמד  חמישה מסיימים וחמישה מתחילים את הש"ס - מגידי שיעור בדף היומי • צפו בתיעוד מסכם ווידאו ממשאו של הראשון לציון

הראש"ל: החסידים עושים דברים גדולים. צפו
מעמד סיום הש"ס בבעלזא צילום: אנשיל בעק

בחצר חסידות בעלזא חגגו אתמול (שני) את חגיגת סיום הש"ס המרכזי להמוני חסידי בעלזא בארץ, ולאלפי מסיימי הש"ס לומדי הדף היומי בקרב ציבור קהילת חסידי בעלזא, בשילוב עריכת הטיש לכבוד 'זאת חנוכה'.

בשעות הצהריים נערכה סעודה מיוחדת לציבור החסידים לגמרה של תורה, ע"י חברת 'יגדיל תורה'. בתחילת המעמד נשא דברים נרגשים הגאון רבי שמואל יעקב לנדאו, דומ"ץ קהל 'מחזיקי הדת' בבית שמש. מעמד הסיום המרגש נערך, כאמור, בעיצומו של עריכת הטיש.

סיום הש"ס במחזור י"ג והתחלת לימוד הש"ס במחזור י"ד נערך על ידי חמישה מגידי שיעור בבתי המדרשות דחסידי בעלזא בערי הארץ, וזאת לבקשת הרבי שאלו שיסיימו יהיו מגידי שיעורים. את המשא המרכזי השמיע המגיד מישרים הגאון רבי מנשה ישראל רייזמן.

אורח הכבוד במעמד במעמד היה הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שנשא דברים והעניק את ספרו לאדמו"ר.

הגר"י יוסף התחיל את דבריו, "ברשות  האדמו"ר מבעלזא שליט"א ה' יאריך ימים ושנותיו בנעימים". בדבריו הרחיב בגודל מעלת קביעות עתים לתורה - העיקר זה לימוד התורה. הגר"י שילב בדבריו על הקשר בין סיום הש"ס לימי החנוכה והנסים שנעשו לאבותינו בימים ההם בזמן הזה.

הראשל"צ הרחיב שבימי חנוכה נעשו הנסים לנפש בשונה מפורים שנעשה הנס לגוף, כל מטרתם הייתה להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך, בכל הדורות ישנם רשעים ארורים וגויים שרצו להשמיד את הרוחניות של עם ישראל, גם בשואה האיומה כל מטרתם הייתה להשכיח את הרוחניות.

"ביקרתי בשבוע שעבר במוסקבה ובאוקראינה", סיפר הרב, "כואב הלב לראות מה שקורה שמה. אלפי יהודים ששכחו מיהדותם. היום בזכות כמה חסידים שנמצאים שמה, אשריהם ואשרי חלקם, הם עושים דברים גדולים מאוד. מתוך מאות אלפי יהודים המתגוררים שמה, ישנם כמה מאות בודדים שמגיעים לבתי הכנסת ללמוד ולהתפלל".

"כל המטרה שלהם היתה להשכיחם תורתך, מי האמין, מי מילל ומי פילל, שרואים ציבור כזה גדול של חסידי בעלזא בלע"ה, בין אלו הנמצאים כאן ובין אלו הנמצאים בכל העולם כולו. היית בבלגיה לאחרונה ובעוד מקומות שאני הולך ורואה את חסידי בעלזא, לאחר כל השואה האיומה הפיזית והרוחנית, רואים ב"ה החזרת עטרה ליושנה בזכותו של האדמו"ר".

בתוך דבריו אמר שבמקביל ללימודי הש"ס צריכים ללמוד גם הלכה. דווקא מחסידות בעלזא ישנם דיינים חשובים מאוד שאני מכיר אותם אישית והוציאו ספרים גדולים וחשובים מאוד. לסיום בירך את הקהל ואת האדמו"ר בברכת אריכות ימים ושנים טובות.

חסידות בעלזא סיום הש"ס הראשון לציון הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד